အမ်ိဳးသမီးမ်ားစြာ ေပၚထြန္းခဲ့သည္။ သာသနာ၌ ထူးျခားစြာ ဧတဒဂ္ရခဲ့ေသာ အမ်ိဳးသမီး (၁၃)ဦး ေပၚေပါက္ခဲ့ရသည္။
ဤအရွင္မေလာင္းလ်ာသည္ ပဒုမုတၱရဘုရားရွင္လက္ထက္ ဟံသာ၀တီျမိဳ႕၌ စည္းစိမ္ၾကြယ္၀ေသာ အမတ္ၾကီးတစ္ဦး၏ သမီးျဖစ္ခဲ့သည္။ တေန႔တြင္ ပဒုမုတၱရဘုရားရွင္ထံသို႔ ဖခင္ႏွင့္အတူ တရားနာ
လုိက္သြားရာ ဘုရားရွင္က မိေထြးျဖစ္ေသာ ရဟႏၱာေထရီမၾကီးအား သိကၡာအၾကီးဆံုးအရာ၌ ဧတဒဂ္ထားသည္ကို ေတြ႕ရ၍ ထုိဆုကိုေတာင္းယူလုိေသာ ဆႏၵျဖစ္ခဲ့သည္။ ဖခင္ထံ ခြင့္ပန္ျပီး ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကို ခုႏွစ္ရက္ ခုႏွစ္လီ အလွဴၾကီးေပးလွဴျပီး ထုိဆုကိုပန္ခဲ့သည္။
အရွင္မေလာင္းလ်ာသည္ ဤဘဒၵကမၻာတြင္ ပြင့္ေတာ္မူေသာ ကႆပ ဘုရားရွင္ သာသနာေတာ္ ကြယ္ပျပီးေနာက္ ေဂါတမဗုဒၶမပြင့္ထြန္းမီ ၾကားကာလတြင္ အလုပ္သမားငါးရာတုိ႔ကို ၾကီးမွဴးအုပ္ခ်ဳပ္ရေသာ အလုပ္သမားေခါင္းၾကီး၏ ဇနီးျဖစ္ခဲ့သည္၊ ထုိဘ၀တြင္ အလုပ္သမားငါးရာတုိ႔၏ လုပ္အားျဖင့္ ပေစၥကဗုဒၶါတုိ႔ကို ၀ါဆုိေက်ာင္းေဆာက္လုပ္လွဴခဲ့သည္။ ၀ါကြ်တ္တြင္ ပရိကၡရာတုိ႔ကို လွဴခဲ့သည္။
ဘ၀တခုတြင္လည္း ယက္ကန္းသည္တုိ႔ကို အုပ္ခ်ဳပ္ရေသာသူ၏ ဇနီးျဖစ္ခဲ့ျပီး ပဒုမ၀တီမိဖုရားမွ ဖြားေသာ ပေစၥကဗုဒၶါ ငါးရာတုိ႔ကို ဆြမ္းလွဴဒါန္းခဲ့သည္။
ထုိမွတဖန္ လူ႔ဘံု နတ္ဘံု အစံုအလင္ခံစားျပီးေနာက္ ဤဘုရားရွင္ သာသနာေပၚခ်ိန္နီးလာေသာ
အခါ ေဒ၀ဒဟျပည္တြင္ မဟာသုပၸဗုဒၶမင္းၾကီး၏ သမီးေတာ္ငယ္ျဖစ္လာ၍ အရြယ္ေရာက္ေသာ္ အစ္မေတာ္မာယာေဒ၀ီႏွင့္အတူ ကပိလ၀တ္ျပည့္ရွင္ ဘုရင္သုေဒၶါဒနမင္းႏွင့္ လက္ထပ္ထိမ္းျမွားခဲ့ရသည္။
မယ္ေတာ္မာယာသည္ ဗုဒၶျမတ္စြာေလာင္းလ်ာျဖစ္ေသာ သိဒၶတၳမင္းသားကို ဖြားျမင္ျပီး ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္တြင္ နတ္ရြာလားကာ တုသိတာနတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ရွိသြားသည္။
မယ္ေတာ္မာယာ နတ္ရြာစံျပီးခ်ိန္မွစ၍ ညီမေတာ္မဟာပဇာပတိေဂါတမီသည္ အဂၢမေဟသီ မိဖုရားေခါင္ၾကီး ျဖစ္ခဲ့သည္။ သူမတြင္ သားေတာ္နႏၵမင္းသားႏွင့္ သမီးေတာ္ဇနပဒကလ်ာဏီတုိ႔ ထြန္းကားခဲ့သည္။ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီသည္ မိမိရင္ႏွစ္သည္းခ်ာ သားလွရတနာျဖစ္သည့္ နႏၵမင္းသားကို ႏုိ႔ထိန္းမ်ားႏွင့္ လႊဲအပ္ထားျပီး မိမိကိုယ္တုိင္မူကာ ဘုရားေလာင္းသိဒၶတၳမင္းသားကိုသာ ႏုိ႔ခ်ိဳတုိက္ေကြ်း၍ ျပဳစုေမြးျမဴခဲ့ရသည္။ ဤကဲ့သို႔ ဗုဒၶျမတ္စြာေလာင္းလ်ာ ခုႏွစ္ရက္သားအရြယ္မွစ၍ ေမြးျမဴေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ရသည္။ ဗုဒၶေလာင္းလ်ာသည္ သက္ေတာ္ ၂၉-ႏွစ္အရြယ္ သားေတာ္ရာဟုလာကို ဖြားျမင္ျပီးေနာက္ ေတာထြက္ေတာ္မူသြားသည္။ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီႏွင့္ မေတြ႕ဆံုခဲ့ရေခ်။
ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကပိလ၀တ္ျပည္သို႔ ၾကြေတာ္မူ၍ ခမည္းေတာ္ သုေဒၶါဒနမင္းႏွင့္တကြ ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တုိ႔အား နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားေတာ္မ်ားကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္တြင္မွ ျပန္လည္ဆံုေတြ႕ရျပီး ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္မ်ားႏွင့္အတူ တရားနာယူရသျဖင့္ ေသာတာပန္အရိယာ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီ၏ သားေတာ္ျဖစ္သူ နႏၵမင္းသားႏွင့္ ေျမးေတာ္ရာဟုလာတုိ႔သည္ ဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္တြင္းသို႔ ၀င္ေရာက္ခဲ့ၾကသည္။ ညီေတာ္ အာနႏၵာအပါအ၀င္ သာကီ၀င္မင္းသား ေျခာက္ေယာက္တုိ႔သည္လည္း ဘုရားရွင္သာသနာသို႔ ၀င္ေရာက္သြားၾကသည္။ သားေတာ္ ေျမးေတာ္မ်ား ထီးရိပ္နန္းရိပ္မွ သာသနာရိပ္၌ ခိုလူံသြားၾကေသာအခါ ခမည္းေတာ္သုေဒၶါဒနမင္းၾကီးနည္းတူ မိမိလည္း ပထမတြင္ သားသမီးအခ်စ္ ေျမးအႏွစ္ ဆိုသကဲ့သို႔ ခြဲခြာရေသာ ဒုကၡကို ခံစားခဲ့ရသည္။
ဘုရားရွင္ ဒုတိယအၾကိမ္ ကပလိလ၀တ္ျပည္သို႔ ၾကြေရာက္လာေသာ အခ်ိန္တြင္ ေဂါတမီသည္ ေခ်ာမြတ္ႏူးညံ့လွေသာ ခ်ည္အေကာင္းစားျဖင့္ သားေတာ္ဘုရားအတြက္ သကၤန္းရက္လုပ္ျပီး လွဴခဲ့သည္။ ဘုရားရွင္က ထုိသကၤန္းကို လက္မခံဘဲ သံဃာေတာ္မ်ားကိုလွဴလွ်င္ မိမိကိုလည္းလွဴရာေရာက္သည္ဟု ခ်ီးက်ဴးကာ သံဃာကိုသာ လွဴရန္ လမ္းညႊန္မူေပးခဲ့သည္။
ဘုရားရွင္ ကပိလ၀တ္မွ ျပန္ၾကြ၍ မၾကာမီ ခမည္းေတာ္ သုေဒၶါဒနမင္းၾကီးသည္ ထီးျဖဴရိပ္မွာပင္ လူ၀တ္ေၾကာင္ ရဟႏၱာဘ၀ျဖင့္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳခဲ့သည္။ တေန႕ထက္တေန႕ ေတြ႕ၾကံဳရေသာ အေျပာင္းအလဲ၊ မျမဲေသာ သခၤါရသေဘာႏွင့္ သာသနာ၏ သေဘာတုိ႔ကို သိျမင္လာခဲ့သည္။
ေဂါတမီသည္ ေရာဟိဏီျမစ္အေရးအခင္းျဖစ္ျပီးေနာက္ ေကာလိယႏွင့္ ကပိလ၀တ္မွ တစ္ဘက္(၂၅၀) စီ ရဟန္းျပဳသြားၾကကာ သာကီ၀င္ မင္းသားတုိ႔၏ ၾကင္ယာေတာ္ ဇနီးငါးရာတုိ႔ကိုလည္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားခဲ့ရျပန္သည္။
ေဂါတမီသည္ ေလာကီအျမင္အရ လင္သားမရွိ၊ သားတုိ႔ေျမးတုိ႔လည္း မရွိေတာ့ေသာ မွီတြယ္ရာမဲ့ မုဆုိးမဘ၀၊ အားငယ္စရာ၀ျဖစ္သည္ဟု ထင္ဖြယ္ရွိ၏၊ သုိ႔ေသာ္လည္း ေဂါတမီသည္ ထုိလင္သားေျမးမ်ား မရွိျခင္းကပင္ အေႏွာင္အဖြဲ႕မွ လြတ္ေျမာက္သူ ျဖစ္လာ၏၊ ခ်စ္လွစြာေသာ မိဘႏွင့္ ဇနီး သားမယားတုိ႔ကိုပင္ စြန္႕ခြာႏုိင္ေလာက္ေအာင္ သာသနာရိပ္ခုိလူံသြားၾကသူတို႔၏ ခ်မ္းသာကိုလည္း အားက်ေမွ်ာ္မွန္းေနခဲ့မိသည္၊ ယခုမူ မိမိအလွည့္၊ မိမိအခ်ိန္ေရာက္ေလျပီဟု ၀မ္းေျမာက္ကာ ဘုရားသာသနာေတာ္၌ ၀င္ေရာက္ခုိလူံရန္ စိတ္ဆံုးျဖတ္လုိက္သည္၊ မင္းသမီးငါးရာတုိ႔ႏွင့္ တုိင္ပင္ရာ မင္းသမီးငါးရာတုိ႔ကလည္း သာသနာေတာ္၀င္ရန္ သေဘာတူၾကသည္။
ထုိအခ်ိန္က ဘုရားသာသနာေတာ္၌ ဘိကၡဳနီ၀တ္သူ မရွိေသးခ်။ မဟာပဇာပတိေဂါတမီသည္ ဘုရားရွင္သီတင္းသံုးရာ နိေျဂာဓာရုံေက်ာင္းသို႔၀င္ျပီး ဘုရားရွင္ကို ရုိေသစြာရွိခိုးကာ ျမတ္စြာဘုရားသသနာေတာ္၌ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ၀င္ေရာက္ထမ္းေဆာင္ခြင့္ျပဳပါရန္ေလွ်ာက္ထားသည္။
“ေဂါတမီ --- သာသနာေတာ္၌ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ၀င္ေရာက္ထမ္းေဆာင္ခြင့္ကို မေတာင့္တပါလင့္”ဟု ဘုရားရွင္တားျမစ္ခဲ့သည္။
ေဂါတမီသည္ ဇြဲမေလွ်ာ့ဘဲ သံုးၾကိမ္တုိင္တုိင္ ေလွ်ာက္ထားသည္၊ ဘုရားရွင္ကား ခြင့္ျပဳေတာ္မမူ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္လမ္းဆံုး၌ ယူက်ံဳးမရ၊ ၀မ္းနည္းစြာျဖင့္ နန္းေတာ္သို႔ ျပန္ခဲ့ရသည္။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း ကပိလ၀တ္ျပည္မွ ယူဇနာငါးဆယ္ကြာေ၀းေသာ ေ၀သာလီျပည္သုိ႔ ၾကြသြားေတာ္မူျပီး မဟာ၀ုန္ေတာ ကူဋာဂါရေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူေလသည္။
မိေထြးေတာ္ၾကီး မဟာပဇာပတိေဂါတမီႏွင့္အတူ သာကီ၀င္မင္းသမီး ငါးရာတုိ႔သည္ ဆတၱာသည္တုိ႔ကို ေခၚ၍ အမ်ိဳးသမီးတို႔၏ အျမတ္ႏုိးဆံုးအရာျဖစ္ေသာ ဆံေကသာတုိ႔ကို ပယ္ျဖတ္ၾကသည္၊ ထုိ႔ေနာက္ အဖိုးထုိက္တန္ေသာ ထီးသံုးနန္းသံုး အ၀တ္အစား ဆင္ယင္ထံုးဖြဲ႕မူမ်ားကို ပယ္စြန္႔၍ ဖန္ရည္စြန္းေသာ အ၀တ္မ်ားကို ၀တ္ဆင္လုိက္ၾကသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ျမတ္စြာဘုရား ၾကြေတာ္မူရာ အရပ္ကို စံုစမ္းျပီး ေျခလ်င္ခရီးျဖင့္ လုိက္သြားခဲ့ၾကသည္။
ယူဇနာငါးဆယ္ခရီးကိုပင္ ေ၀ါယာဥ္စသည္တုိ႔ကို အသံုးမျပဳဘဲ ေျခလ်င္ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ၾကသည္ကို ၾကည့္လွ်င္ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီတုိ႔၏ သာသနာေတာ္သို႔ ၀င္ေရာက္လုိေသာဆႏၵ ျပင္းျပမူကို သိသာႏုိင္သည္။ ပင္ပန္းၾကီးစြာ ေလွ်ာက္လွမ္းခဲ့ရသျဖင့္ ေ၀သာလီျပည္ ဘုရားေက်ာင္းေတာ္ အနီးသို႔ ေရာက္ေသာအခါ နန္းတြငး္သူမင္းသမီးတုိ႔၏ ႏူးညံ့ေသာ ေျခေထာက္မ်ား ေပါက္ကြဲကာ ေသြးခ်င္းခ်င္းနီလ်က္ ရွိကုန္၏၊ ခႏၶာကိုယ္တြင္လည္း ဖံုအလိမ္းလိမ္းကပ္ျငိလ်က္ရွိသည္။ ဘုရားရွင္ သီတင္းသံုးရာ ေက်ာင္းေပါက္၀ နံရံကိုမွီကာ ငိုယိုေနၾကကုန္၏။
မင္းသမီးငါးရာတုိ႔၏ ငိုယိုသံကို အရွင္အာနႏၵာ ၾကား၍ လာေရာက္စံုစမ္းေမးျမန္းေသာအခါ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီ၏ ဘိကၡဳနီ(ရဟန္းမ)ျပဳလုိေသာ ဆႏၵ ျပင္းျပမူကို သိရွိရသျဖင့္ ဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္ထားေပးသည္။ အရွင္အာနႏၵာက မိေထြးေတာ္ေဂါတမီ၏ ေက်းဇူးဂုဏ္တုိ႔ကို ေဖာ္ျပ၍ အၾကိမ္ၾကိမ္ ခြင့္ပန္ေလွ်ာက္ထား ပန္ၾကားေသာ္လည္း ဘုရားရွင္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မရ။ ထုိအခါ အရွင္အာနႏၵာက မိေထြးေတာ္ေဂါတမီ တစ္ဦးတည္းသာ မဟုတ္ပဲ အမ်ိဳးသမီးအားလံုး ဘိကၡဳနီအျဖစ္ျဖင့္ အရိယာျဖစ္ႏုိင္ခြင့္ရွိ မရွိကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားရာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အမ်ိဳးသမီးမ်ားလည္း ဘိကၡဳနီဘ၀ျဖင့္ အရိယာျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ေျဖၾကားေတာ္မူသည္။
ေနာက္ဆံုး ဘုရားရွင္က မိေထြးေတာ္ေဂါတမီအား ေအာက္ပါ ဂရုဓံတရားရွစ္ပါးကို ခံယူေဆာက္တည္ေစာင့္ထိန္းႏုိင္ပါက ဘိကၡဳနီ(ရဟန္းမ)အျဖစ္ျဖင့္ သာသနာေတာ္တြင္ ရဟန္းျပဳခြင္ ့ေပးမည္ဟု ခြင့္ျပဳမိန္႔ၾကားေတာ္မူသည္။ ဂရုဓံတရား ရွစ္ပါးတုိ႔ကား -
(၁) ရဟန္းမသည္ ၀ါတရာပင္ရသည္ျဖစ္ေစ၊ ယေန႔မွျဖစ္လာေသာ ရဟန္းသစ္ကို ရွိခိုးရမည္၊ ခရီးဦးၾကိဳဆုိရမည္၊ လက္အုပ္ခ်ီရွိခိုးရမည္၊ အရုိအေသေပးရမည္။
(၂) ယူဇနာ၀က္အတြင္း၌ ရဟန္းေယာက္်ားတစ္ပါးမွ် မရွိေသာ ေက်ာင္းတြင္ ၀ါမဆုိရ။ (ယူဇနာ၀က္အတြင္း ရဟန္းေယာက္်ား ရွိရမည္၊ ေ၀းကြာ၍မေနရ။)
(၃) ရဟန္းသံဃာမ်ားထံသို႔ လျပည့္ လကြယ္ ေန႔တုိင္း ဥပုသ္အေမးသြားရမည္၊ ၾသ၀ါဒခံယူရန္ သြားရမည္။
(၄) ၀ါကြ်တ္ျပီးေသာ ရဟန္းမသည္ ရဟန္းႏွင့္ ရဟန္းမ သံဃာႏွစ္ရပ္လံုး၌ ကိုယ္တုိင္ျမင္ေသာ၊ တဆင့္ၾကားေသာ၊ ယံုမွားသကၤာရွိေသာ အျပစ္အာပတ္မ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ျပဆုိရန္ ပန္ၾကားရမည္။ (ပ၀ါရဏာျပဳရမည္။)
(၅) ၾကီးေလးေသာ အာပတ္ၾကီးမ်ားသင့္ေသာ ရဟန္းမသည္ ရဟန္းမမ်ားထံ၌သာ ကမ ရဟန္းေတာ္မ်ားထံသို႔လည္း သြား၍ အျပစ္ကို(ေဒသနာၾကား) ကုစားရမည္။
(၆) ၀ိကာလေဘာဇနာတုိင္ေအာင္ သိကၡာပုဒ္ေျခာက္ခုကို ႏွစ္ႏွစ္တုိင္တုိင္ က်င့္ခဲ့ျပီးေသာ သိကၡမာန္(အၾကိဳးတရားက်င့္သူ အမ်ိဳးသမီး)ကို သံဃာႏွစ္ရပ္၌ ရဟန္းခံႏုိင္ရန္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ရမည္။
(၇) မည္သုိ႔ေသာအေၾကာင္းရွိသည္ျဖစ္ေစ ရဟန္းမသည္ ရဟန္းကို မဆဲေရးရ၊ ေရရြတ္တုိင္း
ထြာျခင္းမျပဳရ။
(၈) ဤေန႔မွအစျပဳ၍ ရဟန္းမတုိ႔က ရဟန္းတို႔အေပၚ ဆံုးမၾသ၀ါဒေျပာဆုိခြင့္ မရွိေပ။
မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီသည္ ဤဂရုဓံတရားရွစ္ပါးတုိ႔ကို ခံယူလုိက္သျဖင့္ ပထမဦးဆံုး သာသနာ့တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခြင့္ရေသာ ရဟန္းမတစ္ပါး ျဖစ္လာ၏။ ဤသာသနာေတာ္၌ ဂရုဓံတရား ရွစ္ပါးကို ခံယူျခင္းျဖင့္ ရဟန္းျဖစ္ခြင့္ရရွိသူမွာ မိေထြးေတာ္ေဂါတမီ တစ္ပါးတည္းသာရွိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤျမတ္စြာဘုရား
သာသနာေတာ္တြင္ ပထမဆံုးဘိကၡဳနီျပဳခြင့္ရသျဖင့္ ဘိကၡဳနီမ်ားတြင္ သိကၡာ၀ါအၾကီးဆံုးရ ဧတဒဂ္ဂုဏ္ထူးျဖင့္ ခ်ီးေျမွာက္ျခင္းကို ခံယူရသည္။
ရဟန္းေတာ္မ်ားနည္းတူ ျမတ္စြာဘုရားအဆံုးအမကို ေဟာၾကားဆံုးမ၍ အမ်ိဳးသမီးမ်ား အမ်ိဳးသားမ်ားႏွင့္နည္းတူ သာသနာ့အခြင့္ေကာင္းၾကီးရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့ေသာ မဟာပဇာပတိေဂါတမီၾကီးသည္ သက္ေတာ္ တစ္ရာ့ႏွစ္ဆယ္အေရာက္တြင္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူေလ
သည္။ ပရိနိဗၺာန္ျပဳခါနီးကာလ ေဟာၾကားခဲ့ေသာ တရားမ်ားႏွင့္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳခါနီးကာလအထိ သာသနာျပဳသြားပံုမွာ ထူးျခားမွတ္သား ေလာက္ေပသည္။
မဟာပဇာပတိ ေဂါတမီ ေထရီမၾကီး ပရိနိဗၺာန္ျပဳခါနီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္ထားပူေဇာ္သြားေ
သာ တရားစကားမ်ားတြင္ ေအာက္ပါ တရားစကားမ်ားမွာ အထူးမွတ္သားၾကည္ညိုဖြယ္ ေကာင္းလွသည္ -
ရေညာ မာတာ မေဟသီတိ၊ သုလဘံ နာမ’မိတၳိနံ။
ဗုဒၶမာတာတိ ယံ နာမံ၊ ဧတံ ပရမဒုလႅဘံ။
ဗုဒၶမာတာတိ ယံ နာမံ၊ ဧတံ ပရမဒုလႅဘံ။
သားေတာ္ၾကီးဘုရား
- မိန္းမသားတုိ႔အား မင္း၏မယ္ေတာ္၊ မင္း၏မိဖုရားဟူေသာ အမည္ကို ရလြယ္ႏုိင္၏၊
ျမတ္စြာဘုရား၏ မယ္ေတာ္ဟူေသာ အမည္ကိုမူ အလြန္ရခဲလွပါသည္။ ထုိရခဲလွေသာ
အမည္ကို ဘုရားတပည့္ေတာ္မ ရရွိပါျပီ။
မဓုရာနိ ပဟ႒ာနိ၊ ေဒါသဂါၣနိ ဟိတာနိ စ။
ေယ ေတ ၀ါက်ာနိ သုယ်ႏိ ၱ၊ ေတပိ ဓညာ နရုတၱမ။
ေယ ေတ ၀ါက်ာနိ သုယ်ႏိ ၱ၊ ေတပိ ဓညာ နရုတၱမ။
လူတုိ႔ထက္ျမတ္ေတာ္မူေသာ
ျမတ္စြာဘုရား - စိတ္ႏွလံုးကို ရႊင္ျပံဳးေစတတ္ကုန္ေသာ အျပစ္အားလံုးတုိ႔ကို
သန္႔ရွင္းေစႏုိင္ကုန္ေသာ အစီးအပြားႏွင့္ ယွဥ္စပ္ကုန္ေသာ
အရွင္ဘုရားသားေတာ္ၾကီး၏ ခ်ိဳျမိန္သာယာ အရသာရွိေသာ စကားေတာ္တုိ႔ကို
ၾကားနာၾကရကုန္ေသာ သူတိုီ႔သည္ ဘုန္းကံ လြန္စြာ ၾကီးမားၾကသူတုိ႔ ျဖစ္ၾကပါ
ေပကုန္သည္ဘုရား။
ယံ န ဒိ႒ံ ပုရာေဏဟိ၊ တိတၳိကာစရိေယဟိ ပိ။
တံ ပဒံ သုကုမာရီဟိ၊ သတၱ၀ႆာဟိ ေ၀ဒိတံ။
ေရွးအခါက
ျဖစ္ေပၚခဲ့ၾကေသာ ဘုရားအမည္ခံ တိတၳိဆရာၾကီး အဆက္ဆက္တုိ႔သည္ပင္လွ်င္
မေတြ႕မျမင္ခဲ့ၾကေသာ နိဗၺာန္ကို ျမတ္စြာဘုရား သားေတာ္ၾကီး၏ ေက်းဇူးေၾကာင့္
ယခုအခါ အသက္ခုႏွစ္ႏွစ္အရြယ္ သတုိ႔သမီးငယ္တုိ႔သည္ပင္
သိျမင္ခံစားေနၾကပါျပီဘုရား။တံ ပဒံ သုကုမာရီဟိ၊ သတၱ၀ႆာဟိ ေ၀ဒိတံ။
ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ စာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပသည္။
မူရင္းလင့္-http://www.anantametta.org/2012/10/blog-post_2953.html
No comments:
Post a Comment