ဆိုလိုတာက အပါယ္ေလးပါးကိုေၾကာက္စရာမလိုပါဘူး၊ ငါးပါးသီလ ပ်က္မွာကို
သာေၾကာက္ရမွာပါ။ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သီလပ်က္မွသာ အပါယ္က်တာကိုး။
ငါးပါးသီလ လံုၿခံဳေနၿပီဆိုရင္ အပါယ္က်ခ်င္ပါတယ္ဆိုေတာင္ မက်ႏိုင္ေတာ့လို႕
ပါပဲ။ငါးပါးသီလကို သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လံုး လံုၿခံဳသြားလို႕ ရတနာသံုးပါးကို
သံသရာတစ္ေလွ်ာက္လံုး လံုၿခံဳသြားလို႕ ရတနာသံုးပါးကို သံသရာတစ္ေလွ်ာက္
လံုး ၾကည္ညိဳသြားလို႕(ဘာသာ မေၿပာင္းေတာ့လို႕)ေသာတာပန္ဟာ အပါယ္ေလး
ပါး မက်ေတာ့တာပါ။
အခု ခုဇၨဳတၱရာၿဖစ္ရပ္ကိုၾကည့္ၿပီး၊ အဆံုးအၿဖတ္တစ္ခုကိုေပးရရင္ ပုထုဇဥ္ မခိုးဘူး
ဆိုတာ ေထာင္က်မွာ၊ အပါယ္က်မွာေၾကာက္လို႕၊ လူသိရင္ ရိုက္မွာေၾကာက္လို႕ပါ။
အကယ္၍ အခုလိုခိုးတဲ့အတြက္ ေထာင္လည္းမက်ဘူး အပါယ္လည္းမက်ဘူးလူ
လည္း မရိုက္ဘူးဆိုရင္ ခိုးခ်င္ခိုးႏိုင္ပါတယ္။ေသာတာပန္က မခိုးဘူးဆိုတာ စိတ္ထဲ
က ခိုးခ်င္စိတ္မရွိေတာ့လို႕ကို မခိုးတာပါ။
အခုခုဇၨဳတၱရာလည္း ပန္းဖိုးေငြေလးက်ပ္ကို ဆက္ခိုးရင္ရပါတယ္။ဒီလိုခိုးေနတာကို
သူမွတစ္ပါး တၿခားဘယ္သူမွ မသိပါဘူး။ဒါေပမဲ့ ခိုးခ်င္စိတ္ မရွိေတာ့လို႕ကို မခုိးတာပါ။
ဒီလိုနဲ႕ နန္းေတာ္ေရာက္တဲ့အခါ ပန္းေတြ ႏွစ္ဆမ်ားေနတာ ဘာေၾကာင့္လဲလို႕ သာမာ
ဝတီမိဖုရားၾကီးက ေမးပါတယ္။အမွန္အတိုင္းေၿဖရင္ ေသဒဏ္အခ်ခံရဖို႕မ်ားပါတယ္။
ပုထုဇဥ္သာဆိုရင္ လိမ္ေၿပာမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ေသာတာပန္ ၿဖစ္ေနတဲ့ ခုဇၨဳတၱရာကေတာ့
အမွန္အတိုင္းပဲ ေၿပာလိုက္ပါတယ္။ ဆုိလိုတာကအသက္နဲ႕သီလႏွစ္မ်ိဳးမွာ သီလကို ေရြး
လိုက္တာပဲ။အသ္က္ေသခ်င္ေသ၊ငါးပါးသီလေတာ့ အပ်က္မခံဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ပါပဲ။
ဒီဂုဏ္ရည္ဟာ ပုထုဇဥ္ေတြမွာ မရွိႏိုင္ဘဲ၊ ေသာတာပန္ေတြမွာသာရွိႏိုင္တဲ့ ဂုဏ္ရည္ပါပဲ။
သာမာဝတီကလည္း တရားေတာ္ကို ၾကည္ညိဳသြားၿပီးနာခဲ့ရတဲ့ တရားကို ၿပန္ေဟာခိုင္း
တယ္။ခုဇၨဳတၱရာက ပလႅင္ေပၚတက္ထုိင္ၿပီး သာမာဝတီနဲ႕ ေမာင္းမငါးရာတို႕က ေအာက္
ကထိုင္းၿပီး နာလိုက္ၾကတာ တရားအဆံုးမွာ အားလံုးေသာတာပန္တည္ၾကၿပန္တယ္။
ဒီေနရာမွာတရားေဟာသူက ဘုရားရွင္ကိုယ္တိုင္မဟုတ္ဘဲ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ ၿဖစ္
ေနတယ္ဆိုတာ သတိၿပဳခဲ့ပါ။
ဒီအခ်ိန္က သာမာဝတီတို႕တစ္ဖြဲ႕လံုးဟာ ဘာသာၿခားေတြပါ။ဗုဒၶဘာသာ မဟုတ္ၾကပါဘူး။
ဒါ့ေၾကာင့္ ဝင္တာထြက္တာတို႕ေဖာင္းတာ ပိန္တာတို႕ကို မမွတ္ဖူးၾကပါဘူး။ဆိုလိုတာက
သူတို႕က စ်ာန္အနီးမွၿဖစ္တဲ့ ဥပစာရသမာဓိလည္း မရွိဘူး။စ်ာနနတစ္ခုခုကို ရသြားတဲ့
အပၸနာသမာဓိလည္း မရွိဘူး။ စ်ာန္တစ္ခုခုကို ရသြားတဲ့ အပၸနာသမာဓိလည္း မရွိဘူ။စိတ္
ၿဖစ္တိုင္းပါတဲ့ ခဏိကသမာဓိပဲ ရွိႏိုင္တယ။္
အဲ့ဒီ့ခဏိကသမာဓိဆိုတာ တကူးတက ယူစရာမလိုပါူဘူး။အာရံုတစ္ခုခုကို ဂရုစိုက္လိုက္ၿပီ
ဆိုရင္ ဒီခဏိကသမာဓိက အလိုလိုပါသြားတာပါ။ဥပမာ-ဖဲသမားေတြၾကည့္လိုက္ပါ။သူတို႕ရဲ႕
စိတ္ဟာ ဖဲဝိုင္းထဲမွတစ္ပါး ဘယ္မွထြက္မသြားဘူး အဲ့ဒါက ဖဲသမာဓိေပါ့။ဒီသမာဓိကို လုပ္
ယူစရာမလိုပါဘူး။ဖဲခ်ပ္ေတြကို အာရံုစိုက္လိုက္တာနဲ႕ အလုိလိုပါသြားတယ္။ ဒီလိုအကုသိုလ္နဲ႕
ယွဥ္ရင္ မိစာၦသမာဓိလို႕ေခၚတယ္။
စိတ္ၿဖစ္တိုင္း လိုက္ၿဖစ္ရတဲ့ ဧကဂၢတာ ေစတသိက္ကိုပဲ ခဏိကသမာဓိလို႕ေခၚတာပါ။ေနာက္
တစ္ခ်က္က ေသာတာပန္တည္ေစတဲ့ အဂၤါေလးခ်က္နဲ႕ညီသြားတဲ့အတြက္လည္း သာမာဝတီ
တို႕ အဖြဲ႕ဟာ ေသာတာပန္တည္တာပါ။
အဲဒီေလးပါးက
(၁) သူေတာ္ေကာင္းကို မွီဝဲဆီးကပ္ၿခင္း။
(၂) သူေတာ္ေကာင္းေဟာေသာ တရားကးို နာၾကားၿခင္း။
(၃) ကုသုိလ္ၿဖစ္ေအာင္ ႏွလံုးသြင္းဆင္ၿခင္ၿခင္း။
(၄) တရားႏွင့္ ေလ်ာ္စြာ က်င့္ၾကံပြားမ်ားၿခင္း။
တို႕ပါပဲ။သာမာဝတီတို႕ဟာ အယူမွားေပ်ာက္ေအာင္ ေဟာေၿပာေပးႏိုင္တဲ့ ခုဇၨဳတၱကို ဆည္းကပ္
ၾကတယ္။ၿပီးေတာ့ ခုဇၨဳတၱရာ ေဟာတဲ့တရားကိုနာတယ္။နာထားတဲ့တရားကို ႏွလံုးသြင္းဆင္ၿခင္
တယ္။ နာရင္းနဲ႕ က်င့္ၾကံပြားမ်ားတယ။္တရားနာသခိုက္မွာ ေသာတာပန္တည္ေၾကာင္းအဂၤါေလး
ခ်က္နဲ႕ညီတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ေသာတာပန္တည္ၾကတာပါ။
မဂၢင္ရွစ္ပါးနဲ႕ ညီသြားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္လည္း ေသာတာပန္တည္တာပါ။မဂၢင္ ရွစ္ပါးက
သမၼာဒိ႒ိ = မွန္စြာသိၿခင္း - ပညာေစတသိက္
သမၼာသကၤပ = မွန္စြာေတြးေခၚၿခင္း - ဝိတက္ေစတသိက္
သမၼာဝါစာ = မွန္စြာေၿပာၿခင္း - သမၼာဝါစာေစတသိက္
သမၼာကမၼ ႏၱ = မွန္စြာၿပဳလုပ္ၿခင္း - သမၼာကမၼ ႏၱေစတသိက္
သမၼာအာဇီဝ = မွန္စြာအသက္ေမြးၿခင္း - သမၼာအာဇၤီဝ ေစတသိက္
သမၼာဝါယာမ = မွန္စြာအားထုတ္ၿခင္း ဝီရိယေစတသိက္
သမၼာသတိ = မွန္စြာသတိရၿခင္း - သတိေစတသိက္
သမၼာသမာဓိ = မွန္စြာတည္ၾကည္ၿခင္း - ဧကဂၢတာေစတသိက္တို႕ပါပဲ။
သာမာဝတီတို႕ တရားနာတဲ့အခါ ဒီမဂၢင္ရွစ္ပါးကိုက္ညီသြားပံုကို ၿမင္ေအာင္ေၿပာပါ့မယ။္ခုဇၨဳတၱရာ
ရဲ႕တရားကိုနာရင္းနဲ႕ ငါဆိုတာ မရွိတဲ့တရားပဲ တကယ္ရွိတာဟာ ၿဖစ္ၿပီးပ်က္တဲ့ အနိစၥတရားပဲ။
အၿဖစ္အပ်က္နဲ႕ ႏွိပ္စက္တဲ့ဒုကၡတရားပဲ။
ဒီရုပ္နာမ္တရားေတြ ၿဖစ္တာကို မၿဖစ္ပါေစနဲ႕ ပ်က္တာကို မပ်က္ပါေစနဲ႕တားမရႏိုင္တဲံအတြက္
အစိုးမရတဲ့ အနတၱတရားပဲလို႕ ပိုင္းၿခားၿပီးေတာ့ သိတာဟာ သမၼာဒိ႒ိမဂၢင္ပါပဲ။ဒီမဂၢင္ရွစ္ပါးကို
ပညာမဂၢင္ ပညာသာသနာလို႕ေခၚပါတယ္။သာမာဝတီတို႕ တရားနာသခိုက္မွာ-
မုသားစကားမေၿပာဘူး
ကုန္းတိုက္တဲ့စကားမေၿပာဘူး
ၾကမ္းတမ္းတဲ့စကား မေၿပာဘူး
ၿပိန္ဖ်င္း (အက်ိဳးမရွိ)တဲ့စကားကိုမေၿပာဘူး
ဒါဟာ သမၼာဝါစာမဂၢင္ပါပဲ။
ဒီလိုတားနာသခိုက္မွာ-
သူတစ္ပါးအသက္ကို မသတ္ဘူး၊
သူတစ္ပါးဥစၥာကို မခိုးဘူး။
သူတစ္ပါး သားမယားကို မၿပစ္မွားဘူး။
ဒါဟာ သမၼာကမၼ ႏၱမဂၢင္ပါပဲ။ဒီလိုတရားနာသခိုက္မွာ မတရားေသာနည္းနဲ႕အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း
ၿပဳတာ မရွိဘူး။အဲ့ဒါ သမၼာအာဇီဝမဂၢင္ပါပဲ။
ဒီသံုးပါးကို သီလမဂၢင္ သီလသာသနာလို႕ေခၚပါတယ္။တရားကိုအားစိုက္ၿပီးနာၾကားေနတာဟာ
သမၼာဝါယာမမဂၢင္ပါပဲ။ဒါ့ေၾကာင့္တရားအားထုတ္တယ္ဆိုတာ မ်က္ေစ့မွိတ္ၿပီးထိုင္ေနတာတစ္ခုတည္း
ကို ေခၚတာမဟုတ္ဘူး။တရားကိုအားစိုက္ၿပီးနာေနတာကလည္း တရားအားထုတ္ေနတာလို႕သိရမယ္။
ဒီအခ်ိန္မွာ တရားအေၾကာင္းပဲ သတိရေနတယ္။က်န္တာဘာမွသတိမရဘူး၊ အဲဒါ သမၼာသတိမဂၢင္ပဲ။
တရားနာသခိုက္မွာ သာမာဝတီတို႕ရဲ႕စိတ္ဟာ ရုပ္နာမ္အေပၚမွာပဲ တည္ၿငိမ္ေနတယ္။စူးစိုက္ေနတယ္။
ဒါဟာ သမၼာ သမာဓိမဂၢင္ပါပဲ။နိဂံုးခ်ဳ႔္ေၿပာလိုတာကေတာ့ ေလာကမွာ တရားမနာဘဲ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္
တရားထိုင္ၿပီး မဂ္ဖို္လ္ရသြားသူဟာ ႏွစ္ဦးပဲ ရွိပါတယ္။ဘယ္သူေတြလဲဆိုေတာ့ ပေစၥကဗုဒၶါ(သာသနာပ
ပြင့္ေသာ ဘုရားငယ္)ႏွင့္ သမၼာသမၺဳဒၶ ဘုရားရွင္တို႕ပါပဲ။ဒါ့ေၾကာင့္ ေသာတာပန္မတည္မခ်င္းတရားမ်ား
မ်ားနာတာကို ဦးစားေပးပါလို႕ အၾကံဳၿပဳလိုပါတယ္။
'အရွင္ဇဝန (ေမတၱာရွင္ေရႊၿပည္သာ)
No comments:
Post a Comment