"စာဝင္ဖတ္သူဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းအား348ဓမၼဘေလာ့ဒ္မွေႏြးေထြးစြာၾကိဳဆိုပါ၏"

"စာဝင္ဖတ္သူဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းအား348ဓမၼဘေလာ့ဒ္မွေႏြးေထြးစြာၾကိဳဆိုပါ၏"

Monday, December 24, 2012

စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းေသာ ဓမၼအေမးအေၿဖမ်ား(အရွင္ဇဝန ေမတၱရွင္ေရႊၿပည္သာ)-၃

တစ္ရာမွာ တစ္ေယာက္သာခ်မ္းသာရၿခင္းအေၾကာင္း
ေမး-ခ်မ္းသာခ်င္စိတ္ ရွိတာခ်င္းလည္းတူပါလ်က္၊ ခ်မ္းသာေအာင္ စီးပြားရွာတာခ်င္း
လည္းတူပါလ်က္၊ လူတစ္ရာတြင္ တစ္ေယာက္သာ ခ်မ္းသာၿပီး က်န္ ကိုးဆယ့္ကိုး
ေယာက္ကဆင္းရဲေနရသည္မွာ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း။


ေၿဖ-အေၾကာင္းကား လူတစ္ရာတြင္ တစ္ေယာက္ခန္႕သာ လွဴရမွဳ၌ေပ်ာ္ေမြ႕ၿပီး။က်န္
၉၉ ေယာက္သည္ ယူရမွု၌ ေပ်ာ္ေမြ႕ခဲ့ေသာေၾကာင့္ေပတည္း။

ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္တ စ္ခုခုၿဖင့္ၿပဳေသာ ပါရမီမထိုက္ေေသာ ဒါနသည္ လူခ်မ္းသာ၊ နတ္ခ်မ္း
သာကိုေပးေသာ္လည္း ကိေလသာကုန္ရာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာသို႕ မပို႕၊အေၾကာင္းကား အ
လွဴခံေကာငး္စားဖို႕(ခ်မ္းသာဖို႕) လွဴၿခင္းမဟုတ္၊ ငါေကာင္းစားဖို႕၊ ငါခ်မ္းသာဖို႕ ရည္
ရြယ္ခ်က္ၿဖင့္ လွဴခဲ့ေသာေၾကာင့္ ၿဖစ္၏။ငါဟူသည္ဒိ႒ိကိေလသာ၊ ေကာင္းစားဖို႕ဟူ
သည္ ေလာဘကိေလသာ။  ထိုဒိ႒ိႏွင့္ ေလာဘဝင္ရွုပ္ေသာေၾကာင့္ ပါရမီမထိုက္ေသာ
ဒါနသည္ နိဗၺာန္သို မပို႕ႏိုင္ၿခင္းၿဖစ္၏။

မည္သည့္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မွမပါဘဲ ၿပဳေသာ ပါရမီထိုက္သည့္ ဒါနသည္ လူခ်မ္းသာ၊နတ္
ခ်မ္းသာကို လည္းေပးသည္။နိဗၺာန္သို႕လည္းပို႕သည္။အေၾကာင္းကား ဒါနၿပဳစဥ္ကတည္း
က ငါေကာင္းစားဖို႕ ဟူေသာ ဒိ႒ိႏွင့္ေလာဘကိ တဒဂၤသတ္ၿပီးသားၿဖစ္ေနေသာေၾကာင့္
ေပတည္း။

သဒၶါဓာတ္ၾကီးမားသူအတြက္ လွဴစရာပစၥည္းေတြအၿမဲတမ္း ပိုေနတတ္သည္။ေလာဘ
ဓာတ္ၾကီးမားသူအတြက္ လွဴခ်င္စရာပစၥည္းေတြ အၿမဲတန္း လိုေနတတ္သည္။

အသာခံၿခင္းဝါဒကို အရွင္ေဒဝဒတ္တည္ေထာင္ခဲ့သည္။ အသာစံၿခင္းဝါဒ၏ ေနာက္ဆံုး
ပန္းတိုင္သည္ အပါယ္ေလးပါး၊။ အသာစီၿခင္းဝါဒကို တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ အရွင္ေဒဝ
ဒတ္ကိုယ္တိုင္ ယခုအခါ အဝီစိငရဲသို႕ က်ေရာက္ေနၿပီၿဖစ္သည္။ အသာစံၿခင္းဟူသည္
ပယ္သတ္ရမည့္ သမုဒယသစၥာကို ေဆာင္ထားၿခင္းၿဖစ္သည္။

အနာခံၿခင္းဝါဒကို ဘုရားရွင္ကိုယ္တိုင္းတည္ေထာင္ေတာ္မူသည္။ အနာခံၿခင္းဝါဒ၏
ေနာက္ဆံုး ပန္းတိုင္သည္ နိဗၺာန္။ အနာခံၿခင္းဝါဒကို တည္ေထာင္ခဲ့ေသာ ဘုရားရွင္
ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ယခုအခါ နိဗၺာန္၏ သႏၱိသုခ ခ်မ္းသာကို ခံစားေနၿပီ ၿဖစ္သည္။အနာခံ
ၿခင္းဟူသည္ ပယ္သတ္ရမည့္ သမုဒယသစၥာေခၚ တဏွာကို အလုပ္ၿဖင့္လက္ေတြ႕ပယ္
သတ္ၿခင္းၿဖစ္သည္။

ကမာၻေပၚတြင္ဒါနအၿပဳဆံုးသည္ ၿမန္မာၿဖစ္ပါလ်က္ အဆင္းရဲဆံုးတြင္လည္းၿမန္မာၿဖစ္
ေနရၿခင္းမွာ တကယ္လိုအပ္သည့္ေနရာတြင္ မလွဴဘဲ၊ မလိုအပ္ေတာ့သည့္ေနရာမ်ား
တြင္ အိတ္သြန္ဖာေမွာက္ လွဴေနေသာေၾကာင့္ပင္ ၿဖစ္သည္။

ဥပမာအားၿဖင့္ နာဂစ္ေၾကာင့္ ဧရာဝတီတိုင္းတြင္ပ်က္စီးသြားေသာ စာသင္ေက်ာင္းေပါင္း
ေလးေထာင္ေက်ာ္ရွိရာ ႏွစ္ေထာင္ခန္႕သာ ၿပန္လည္ၿပင္ဆင္ႏိုင္ေသးသည္။က်န္ႏွစ္ေထာင္
ေက်ာ္ကို ၿပင္ဆင္ေဆာက္လုပ္ႏိုင္ၿခင္း မရွိေသးေပ။

ထိုကဲ့သို႕ေသာေနရာတြင္ မလွဴပဲ နာမည္ၾကီးေအာင္၊ ရာထူးတက္ေအာင္၊ အာဏာၿမဲ
ေအာင္ဟူေသာရည္ရြယ္ခ်က္ၿဖင့္ မလိုအပ္ပဲ ဘုရား၊ ေစတီေတြ မ်ားစြာတည္ေနၾကၿခင္း
မ်ိဳးပင္တည္း။

ဒါနၿပဳလ်က္ ဆင္းရဲရၿခင္းအေၾကာင္း

ၿမန္မာအမ်ားစု ဗုဒၶဘာသာၿဖစ္ပါလ်က္၊
ဒါနၿပဳပါလ်က္ ဆင္းရဲရၿခင္းအေၾကာင္း ၁၁-ခ်က္


၁။ လိုအပ္ေသာ ေနရာတြင္ မလွဴဘဲ၊ မလိုအပ္ေသာ ေနရာတြင္စုၿပဳ၍ လွဴၾကၿခင္း။
၂။ သမၸဒါေလးပါး ခ်ိဳ႕ယြင္းၿခင္း၊
၃။ စီးပြားရွာရာ၌ ေမတၱာ ေစတနာ ကို အဓိကမထားဘဲ၊ ေငြေၾကးကိုသာ အဓိကထား
ၿခင္း၊
၄။ ပ်င္းရိၿခင္းကို ေရာင္႕ရဲၿခင္းဟု အထင္မွားၿခင္း။
၅။ မိမိကိုယ္ကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္စြမ္းမရွိၿခင္း။ နည္းနည္းခ်မ္းသာလာသည္ႏွင့္ မယားငယ္
ထားၿခင္း၊ ေလာင္းကစားလုပ္ၿခင္း၊ ေသရည္ေသရက္ ေသာက္ၿခင္းတို႕ၿဖင့္ ေအာက္ေၿခ
လြတ္တက္လာၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ေခတ္ သစ္စကားပံုတစ္ခုေပၚေန၏။ ၿမန္မာေကာင္း
စား တစ္မြန္းတည့္၊
၆။ အခ်ိန္တန္ဖိုး မသိၿခင္း။
ကုန္သြားေသာ ဥစၥာပစၥည္းတစ္ခုခုကို အခ်ိန္ၿဖင့္ၿပန္ရွာ၍ရေသာ္လည္း အလကားကုန္
သြားေသာ အခ်ိန္ကို မည္သည့္ဥစၥာပစၥည္းႏွင့္မွ်ၿပန္ရွာ၍ မရႏိုင္ေသာေၾကာင့္ေလာက၌
တန္ဖိုးၿဖတ္၍ မရေအာင္ အဖိုးတန္ေသာအရာကား အခ်ိန္ပင္ၿဖစ္သည္။

စကၠန္႕၊ မိနစ္၊ နာရီ၊ ေန႕၊ ရက္၊ လ၊ ႏွစ္စေသာအခ်ိန္တိုေလးမ်ားကို ေပါင္းစည္းထားၿခင္း
ကို ပင္အသက္ဟုေခၚ၏။ထို႕ေၾကာင့္ အခ်ိန္ဟူသည္ အသက္၊ အသက္ဟူသည္ အခ်ိန္
အသက္ကို တန္ဖိုးထားသူသည္ အခ်ိန္ကို တန္ဖိုးထားရမည္။ အခ်ိန္ကို တန္ဖိုးထားလွ်င္
လူ႕ဘဝေနရ သမွ် အခ်ိန္တိုင္းမွာ ဥစၥာ၊ကုသိုလ္၊ ဗဟုသုတပညာ ဤသံုးမ်ိဳးအနက္ တ
မ်ိဳးမ်ိဳးကိုအၿ႔မဲတမ္းရေနရမည္။ ထိုသံုးမ်ိဳးအနက္ တခုခုမွမရဘဲ အခ်ိန္ၿဖဳန္းသူသည္ မိမိ
လူ႕ဘဝေနရမည့္အသက္ကို ၿဖဳန္းၿခင္းပင္ၿဖစ္သည္။
၇။ ကုိယ့္ထက္သာလွ်င္ မနာလိုၿခင္း ကိုယ့္ထက္သာသူ အေပၚဝမ္းသာလွ်င္ မုဒိတာကု
သုိလ္ၿဖစ္သည္ မနာလိုလွ်င္ ဣသာအကုသိုလ္ၿဖစ္သည္။ ကုသုိလ္ ယူလို႕ရပါလ်က္၊
အကုသိုလ္ ကိုယူၿခင္းသည္  စိတ္ဓာတ္ လူစဥ္မမီၿခင္းပင္ၿဖစ္သည္။
ဓမၼပဒအ႒ကထာ၌ ဆြမ္းငတ္ၿပီး ပရိနိဗၺာန္စံရေသာ ေလာသကတိႆ အမည္ရွိ
ရဟႏာၱတစ္ပါး အေၾကာင္း ပါရွိသည္။ သူသည္ တစ္ခုေသာ ဘဝကေက်ာင္းထိုင္ဘုန္း
ၾကီးၿဖစ္ခဲ့သည္။သူ႕ေက်ာင္းတြင္ ေခတၱလာတည္းခုိေသာ ရဟႏာၱအတြက္ထည့္ေပးလိုက္
ေသာ ဆြမ္းႏွင့္ဟင္းမ်ားကို လမ္းတြင္ သြန္ပစ္ခဲ့သည္။ထုိအကုသိုလ္ ကံေၾကာင့္ေသ
ေသာအခါ အဝီစိငရဲသို႕က်ရသည္။ ငရဲမွလြတ္ေသာအခါေခြးဘဝငါးရာ၊ ဘီလူးဘဝငါးရာ
ၿဖစ္ရသည္။ေနာက္ဆံုး ယခုဘုရားရွင္လက္ထက္ ရဟႏာၱၿဖစ္ရမည့္ဘဝမွာပင္ သူေတာင္း
စားရြာ၌ သြားၿဖစ္ရသည္။
ငယ္စဥ္ကတည္းက ငတ္ၿပတ္ဆင္းရဲလိုက္သည္မွာ ရဟႏာၱၿဖစ္သည့္ဘဝအထိၿဖစ္သည္။
ေလာသကတိႆမေထရ္ကို ဆြမ္းေလာင္းမည့္အလွည့္ေရာက္လာလွ်င္ေလာင္းလွဴမည့္
ဒကာ၊ ဒကာမ၏ဆြမ္းအုပ္ ထဲမွဆြမ္းမ်ား၊ ဟင္းမ်ားေပ်ာက္သြားတတ္သည္။ထိုအခ်က္
ေၾကာင့္ ဒကာ၊ ဒကာမတို႕ကသူ႕အားဆြမ္းေလာင္းလွဴခ်င္ေသာ္လည္း ေလာင္းလွဴခြင့္
မရၿခင္းၿဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္အသက္ငယ္ငယ္ႏွင့္ ပရိနိဗၺာန္ စံခဲ့ရသည္။
ေမြးမည့္ေမြးလွ်င္ ၾကက္ေတြ ဘဲေတြပဲေမြးပါ။ မနာလိုစိတ္ႏွင့္ ဝန္တိုစိတ္ကို မေမြးပါႏွင့္။
အကုသိုလ္ၿဖစ္တာခ်င္း တူေသာ္လည္း၊ ၾကက္ေတြဘဲေတြေမြးၿခင္းက ၾကက္ဥ၊ ဘဲဥစား
ၿပီးမွ အပါယ္က်ရသည္။ မနာလိုစိတ္ႏွင့္ ဝန္တိုစိတ္ကို ေမြးၿခင္းအတြက္ ကားဘာမွ်မစား
ရဘဲ အပါယ္ေလးပါးသိူ႕က်ရေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။
၈။ စာေပ ဗဟုသုတ မရွိေသာေၾကာင့္။
၉။ ေဒသႏၱရ ဗဟုသုတ မရွိေသာေၾကာင့္။
၁၀။ ေခါင္းေဆာင္စိတ္ မရွိေသာေၾကာင့္။
၁၁။ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုုးလိုစိတ္ မရွိေသာေၾကာင့္ ၿမန္မာအမ်ားစုသည္ မဆင္းရဲသင့္ဘဲ
ႏွင့္ ဆင္းရဲေနၾကရၿခင္းၿဖစ္သည္။
အရွင္ဇဝန(ေမတၱာရွင္ေရႊၿပည္သာ)

No comments:

Post a Comment