"စာဝင္ဖတ္သူဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းအား348ဓမၼဘေလာ့ဒ္မွေႏြးေထြးစြာၾကိဳဆိုပါ၏"

"စာဝင္ဖတ္သူဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းအား348ဓမၼဘေလာ့ဒ္မွေႏြးေထြးစြာၾကိဳဆိုပါ၏"

Saturday, December 22, 2012

ေက်းဇူးရွင္လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ အဆံုးအမမ်ား



ပကာသနဒါန
ပကာသနစိတ္ႏွင့္ၿပဳေသာကုသိုလ္သည္ ဘဝသမၸတၱိကို လွလွေပးႏိုင္ေသာကုသိုလ္
မဟုတ္ပါ။ ပါရမီကုသိုလ္ၿဖစ္ဖို႕ေဝးစြ၊ ေကာင္းမွု၏ အက်ိဳးကို လိုလားေသာစိတ္ၿဖင့္
အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကို အယုတ္ အၿမတ္ အက်ိဳးၾကီးရာေသာ နည္းလမ္းကို ေရြးခ်ယ္မွုတို႕
ႏွင့္ၿပဳေသာကုသိုလ္သည္ ဘဝသမၸတၱိႏွင့္ ေဘာဂသမၸတၱိတို႕ကိုေပးႏိုင္၏။ပါရမီ ကုသိုလ္္
မ်ိဳးမဟုတ္။

သာသနာေတာ္က်င့္ထံုးမဟုတ္ပါ
သတ္သတ္လြတ္၊ မီးလြတ္စားတဲ့အက်င့္လည္း သာသနာက်င့္ထံုးမဟုတ္။သီလကအစ
သမာဓိအဆံုး ဒါေတြအားလံုးဟာ စရဏပဲ။ဒီစရဏမမွန္ရင္ ဝိဇၨာဉာဏ္မရႏိုင္ဘူး။ဒီစရ
ဏ ပါရမီမွန္မွန္နဲ႕ သက္စြန္႕ၾကိဳးပမ္း ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္သူမ်ားပင္လွ်င္ နိဗၺာန္ကို လို
ခ်င္မည္ကာမတၱႏွင့္ မရႏိုင္ဘူး။နိဗၺာန္ ကိုေစလႊတ္အပ္ေသာစိတ္ အၿမဲရွိေနရမယ္လို႕ေဟာ
ေတာ္မူတာ ဒီဘဝရဲ႕အလုုပ္ပဲလို႕ တစ္ခါတည္း ငုတ္စိုက္ထားတာကို ပတိတၳေခၚတာပဲ။။

သံသရာနယ္ခ်ဲ႕လမ္းစဥ္မွားၾကီး
အသက္ေထာင္ခ်ီၿပီးရွည္တဲ့နည္းကေတာ့ သာသနာၿပင္ပမွာလည္းရွိႏိုင္တယ္။သာသနာ
ေတာ္မွာလည္းဣဒၶိပါဒ္ဆိုတာရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ သစၥာေလးပါးကို ၿမင္ၾကတဲ့ အရိယာ
သူေတာ္ေကာင္းၾကီးေတြက တစ္ရက္ေနရင္ တစ္ရက္ဒုကၡခံရတာပဲလို႕ ၿမင္ေတာ္မူမိလို႕
ပရိနိဗၺာန္စံဝင္ရတာကိုပဲ အလြန္ဝမ္းသာေလ့ရွိၾကတယ္။ အသက္ရွည္တာကို လိုလားေတာ္
မမူၾကဘူး။ ဆံခ်ည္မွ်င္ဟာ လက္ဝါးေပၚမွာကပ္ေနရင္ မသိသာေပမယ့္ မ်က္စိထဲဝင္ရင္
အလြန္သိသာသလို ပုထုဇဥ္နဲ႕ အရိယာေတြဟာ သခၤ ါရ ဒုကၡကိုၿမင္ရာမွာ သည္မွ်မကကြာ
ၿခားတယ္။အသက္ရွည္တဲ့ဝါဒ၊ အရိေမတၱယ်ထိ အခ်ိန္ဆြဲတဲ့ဝါဒဟာလည္း မမွန္ကန္ဘူး။
အရိယာ ဝိဇၨာဆိုတာလည္း ေဝါဟာရတူေပမယ့္ ဝိဇၹာေဇာ္ဂ်ီေတြလမ္းစဥ္နဲ႕ၿဖစ္ႏိုင္တာမ်ိဳး
မဟုတ္ဘူး။ ပိလိႏၵဝစၦႏွင့္ တၿခားစီ။မေယာင္နဲ႕။
အင္းနဲ႕၊ ေဆးနဲ႕၊ ဓာတ္နဲ႕ ထြက္ၾကတဲ့ ဝိဇၨာၾကီးေတြ ေလာကမွာ အရိယာၿဖစ္ဖို႕ဆိုတာအ
လြန္မအပ္စပ္တဲ့စကားပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႕ကိုယ္သူတို႕အရိယာလို႕အထင္ခံလိုၾကတယ္။
ဒါသည္ပင္ အရိယာလို႕ထင္ေနတာလည္း ၿဖစ္ႏိုင္တယ္။ကမၼ႒ာန္းေတြလည္း ေဟာတတ္ၾက
တယ္။သမထေလာက္ပဲ သူတို႕လိုခ်င္တယ္။သံသရာကထြက္မွာကို ကိုယ္တိုင္လည္း ေၾကာက္
တယ္။သူမ်ားထြက္မွာလည္း မလိုလားၾကဘူး။စင္စစ္ေတာ့ ၿမတ္စြာဘုရားရဲ႕ အနတၱသာသနာ
ေတာ္ၾကီးကို ေမွးမွိန္ေအာင္ သတၱဝါေတြအၾကိဳက္ ဗန္းၿပၿပီး ဆြဲေဆာင္ေနၾကတာ အတၱဝါဒ
ၾကီးပဲ။
အရိယာဝိဇၨာဆိုတာ မဂ္ၪာဏ္၊ ဖိုလ္ၪာဏ္ကိုသာေခၚတယ္။တကယ္ သီလကိုအေၿခခံမွ ရတာ။
တန္ခိုးၿပတဲ့ေနရာမွာ ဆင္တူယိုးမွားရွိေသာ္လည္း အေၿခခံကအစ လံုးဝမတူၾကဘူး။အတၱဝါဒု
ပါဒါန္ၾကီးတန္းလန္းနဲ႕ ေနၾကရတဲ့အတိုင္း အသက္ရွည္တန္ခိုးၿပတဲ့ ေလာကယတ(သာသနာ
နယ္ခ်ဲ႕)လမ္းမွားၾကီးကို ပရိယာတ္အသိၪာဏ္ နည္းလွ်င္လည္း အားကိုးမွားမိၾကတယ္။

အဓိ႒ာန္ႏွင့္ပါရမီ

ဒကာရေသ့ေၿပာတဲ့ သီလ သစၥာ အစရွိတဲ့ တရားေတြဟာ အေၿခခံပဓာနပါရမီတရားေကာင္း
ၾကီးေတြပဲ။အသံအမည္တူေသာ္လည္း အစစ္အမွန္ၿဖစ္ဖို႕မလြယ္ဘူး။အစစ္အမွန္ၿဖစ္ေစဦး
"ပဏီဟိတ"မမွန္ရင္လည္း အက်ိဳးမမ်ားဘူး။ ပဏီဟိတဆိုတာ ရည္းရြယ္မွန္းထားတာကိုေခၚတယ္။
နိဗၺာန္ကို ရည္ရြယ္ၿပီးလုုပ္မွသာ သမၼာပဏီဟိတၿဖစ္ၿပီး ဒုကၡခံရက်ိဳး၊ သာသနာႏွင့္
ေတြ႕ရက်ိဳးနပ္တယ္။ သတၱဝါေတြအတြက္ဟုဆို၍ ၿမင့္ၿမတ္ေသာ သေဘာလကၡဏာေဆာင္
ေစကာမူ ဝဋသိရတေလာကိယနယ္ပယ္သာ တစ္စံုတစ္ခုေသာတန္ခိုးအထူးၿဖင့္ ၿငိတြယ္ေစ
ၿပီး ဝဋ္ႏြယ္ရွည္ေစမယ့္ သီလ သစၥာ ေမတၱာ အဓိ႒ာန္နဲ႕ အာနာပါနေတြၿဖစ္ေနလွ်င္ ဘဝကူး
ေၿမာက္ေၾကာင္း ပါရပီဆိုတဲ့စကားနဲ႕ တၿခားစီၿဖစ္မယ္။အသံမွ်သာတူတယ္ ဦးရေသ့။အစြမ္း
ထက္လွတဲ့ ဝရဇိန္လက္နက္ကို မုဆိုးလိုက္ရံု သံုးသလိုၿဖစ္ေနတယ္။

ဒါနေစတနာဟူသည္
အခ်ိဳ႕ေသာသူတို႕ကား ဒါနကုသိုလ္ မဂ္ဖိုလ္သို႕ မေဆာင္ႏိုင္။ သံသရာရွည္ဖို႕ၿဖစ္၏။ အေၾကာင္း
မူကားဒါနမည္သည္ ေစတနာတရားေပတည္း။ထိုေစတနာတရားသည္ မဂၢင္ရွစ္ပါးတို႕တြင္တစ္
စံုတစ္ခုေသာမဂၢင္၌ မပါမဝင္။မဂ္မ်ိဳး ဖိုလ္မ်ိဳးမဟုတ္ဟု ဆိုၾက၏။မိုက္ေလစြ။မွားေလစြ။အဘယ္
ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုဒါနေစတနာမွာ နိဗၺိဒါၪာဏ္ ဦးစီးလ်က္ရွိ၏။ထိုၪာဏ္သည္ မဂၢင္ရွစ္ပါးတြင္
သမၼာဒိ႒ိဟူေသာ ဦးတည္ရာမဂၢင္ၾကီးမ်ိဳးၿဖစ္၏။ ထုိဒါနေစတနာႏွင့္ ယွဥ္ေသာ သကၤပၸတရား၊
ဝီရိယတရား၊ သတိတရား၊ သမာဓိတရားမ်ားသည္ မဂၢင္ရွစ္ပါးတြင္ သမၼာဝါယာမ၊ သမၼာသကၤ
ပၸ၊ သမၼာသတိ၊ သမၼာသမာဓိဟူေသာ မဂၢင္တရားမ်ိဳးၿဖစ္၏။

အလဇၨီကိုလွဴေသာ္
သူေတာ္မဟုတ္၊ ယုတ္ေသာအက်င့္ရွိေသာ အလဇၨီပုဂၢိဳလ္တို႕ကား ပညာဒုဗၺလ ပညာနည္းလွ
ေသာ သူတို႕ကိုသာ ရွာ၍ေပါင္းၾကသည္။ပညာဒုဗၺ ပညာနည္းလွစြာေသာ သူတိဳ႕ကလည္း
အလဇၨီပုဂၢိဳလ္တို႕ကိုသာ ခ်ီးေၿမွာက္ေထာက္ပံ့ၿခင္း ၿပဳၾကကုန္သည္။
ေခြးတိရိစာၦန္သည္ သာသနာေတာ္ၿမတ္ မဖ်က္ဆီးႏိုင္။ ထိုသို႕ မဖ်က္ဆီးႏိုင္ေသာေခြးသည္
အဝီစိသို႕ မက်ရ။လူသည္ သာသနာေတာ္ၿမတ္ကိ ဖ်က္ဆီးႏိုင္သည္။ ထိုသို႕ဖ်က္ဆီးႏိုင္ေသာ
လူသည္ အဝီစိသို႕က်ရသည္။
ေမာင္မင္းတို႕သည္ သာသနာေတာ္ၿမတ္ကို ဖ်က္ဆီးကုန္ေသာ အလဇၨီပုဂၢိဳလ္တို႕အား ခ်ီးေၿမွာ
က္ေထာက္ပံ့ၿခင္းကိုမၿပဳၾကကုန္လင့္။အဝီစိငရဲၾကီးကို က်ဆင္းၾကရမည္ကို ေၾကာက္ၾကကုန္။

သရဏဂံုမၿဖဴစင္သူမ်ား
အခ်ိဳ႕ေသာအလွဴရွင္တို႕သည္ ဘိုးဘိုးေအာင္၊ ဘိုးမင္းေခါင္စေသာ နတ္ပြဲ၌ ငွက္ေပ်ာသီး ဝါဝါ
အုန္းသီးစိမ္းစိမ္း၊ ပြဲလွလွၿဖင့္ တင္ပပူေဇာ္ၾကကုန္၏။ဘုရားပြဲမွာမူကား နတ္ပြဲႏွင့္ယွဥ္ကာ အား
နာပါးနာ ငွက္ေပ်ာပိန္တာ၊ ၾကြက္ၿမီးမပါေသာ အုန္းသီးေၿခာက္ၿဖင့္ ယွဥ္ၿပိဳင္၍ ထားတတ္ၾကကုန္
၏။ဤသို႕ ထားၿခင္းသည္ ဗုဒၶ ဘာသာအေရၿခံဳ၊ သရဏဂံုမၿဖဴစင္သူတိဳ႕သာ ၿဖစ္ကုန္၏။

No comments:

Post a Comment