Friday, October 5, 2012
”မည္သူမဆို ၀ိပႆနာ တရားကို ပြားမ်ားအားထုတ္သင့္ေၾကာင္း”
၁။ အုိေဘ နာေဘ ေသေဘးကို မေတြးမၿမင္ဘဲ ေပ်ာ္ရႊင္မိုက္မွား ေနၾကသူမ်ား။
၂။ ဒီေခတ္ဟာ အရိယာေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ က်င့္ရင္လဲ ပင္ပန္းရံုသာရွိမယ္လိုေခတ္အေပၚမွာ လႊဲပံုခ်ေနသူမ်ား။
၃။ တို႔မ်ားက ပါရမီနည္းတယ္ ပါရမီရွင္ၾကီးေတြနဲ႔သာ ထုိက္တန္ပါတယ္ဟု ပါရမီေပၚလႊဲခ်ေနသူမ်ား။
၄။ မဂ္ ဖိုလ္ နိဗၺာန္ဆိုတာ တိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးေတြ သာ ဒီဘ၀က်င့္ရင္ရႏိုင္တာ၊ တုိ႔က ဒြိဟိတ္ပုဂၢိဳလ္အတန္းအစားေလာက္ပါဟု စစ္မေရာက္မီ ၿမားကုန္ကာ အရႈံးေပးေနၾကသူမ်ား။(တိဟိတ္ ဆိုသည္မွာ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ ဆိုေသာ အဟိတ္ ၃ ပါး)(ဒြိဟိတ္ ဆိုသည္မွာ အေလာဘႏွင့္ အေဒါသ ဆုိေသာ အဟိတ္ ၂ ပါး)
၅။ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာက ဆုေတာင္းလာၾကတဲ့ ဆုထူးပန္ အဓိပတိ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးေတြသာ က်င့္ရင္မဂ္ဖိုလ္နိဗၺာန္ ရႏိုင္တာ၊ တို႔မ်ား ငႏံုငမြားေတြနဲ႔ မထိုက္တန္ပါဘူးဟု လဲႊခ်ေနၾကသူ ၿဖစ္၏။ဤသူမ်ား တိရစ ၦန္ဘံုံ့ံု စဥ္ စံမည္။ မဂ္ ဖိုလ္ မရ ဟု ဆိုလို၏။ဤ၀ိပႆနာ အလုပ္သည္ သမထ အလုပ္ကဲ့သို႔ ပလီေဗာဓ ဆိတ္ၿငိမ္ရာၾကီးကိုရမွသာ ၿပီးစီးႏိုင္သည္မဟုတ္။ပါရမီဥာဏ္သည္သာ ပဓာနတည္း။ပါရမီဥာဏ္ရွိခဲ့ပါမႈ တရားနာရင္းႏွင့္ပင္ ေပါက္ေရာက္၍ သြားတတ္၏။ဃရာ၀ါသကိစၥအတြင္းမွာပင္ ေပါက္ေရာက္ႏိုင္၏။အေၾကာင္းမွာကား ဥာဏ္ရွိသူတို႔မွာ ကိုယ္တြင္းကိုယ္ၿပင္ အိမ္တြင္းအိမ္ၿပင္ ရြာတြင္းရြာၿပင္ ေတြ႔ၿမင္သမွ်သည္ အနိစၥ ဥာဏ္ပြားစီးဖို႔ခ်ည္းသာတည္း။
ေသာမနႆုေပကၡာဒီပနီ စာမ်က္ႏွာ ၆၁၊ ၆၂
– ယခုေခတ္သည္ သုကၡ၀ိပႆကေခတ္အာဇီ၀႒မကသီလ လံုၿခံဳလွ်င္ လူသီလ၀ႏ ၱၿဖစ္ေပၿပီ။သတိလြတ္သၿဖင့္ ၿပဳမိလွ်င္ ရွိၿပန္လွ်င္ ဤအမႈကို ေနာင္ခါ ငါမၿပဳဟု တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ ဓိဌာန္လွ်င္ လံုၿမဲလံုၿပန္၏။ သီလ၀ိသုဒၶိ ၿဖစ္၏။စိတၱ၀ိသုဒၶိ (သမထ) မွာ တတ္ႏိုင္လွ်င္ အထူးေကာင္း၏။ မတတ္ႏိုင္လွ်င္ ေနရ၏။ဥပစာရဘာ၀နာ၊ အပၼနာ ဘာ၀နာ ဟူေသာ စိတၱ၀ိသုဒၶိကို အသီးမလု္ပေသာ ေယာဂီကို သုကၡ၀ိပႆက (၀ိပႆနာ သက္သက္ကိုသာ ရႈပြားၿခင္း) ေယာဂီဟု ေခၚသည္။ သုဒၶသိပႆက(၀ိပႆနာ သက္သက္ကို ရႈပြားသူ) ေယာဂီဟုလည္း ေခၚ၏။ယခုကာလသည္ သုကၡ၀ိပႆ က ေခတ္တည္း။ထို႔ေၾကာင့္ သီလ၀ိသုဒၶိေနရာက်လွ်င္ ဓါတုမနသိကာရကို ထူေထာင္ရမည္။
“သာသနာကို ေရွာင္ကြင္းသူမ်ားေဘးကိုမၿမင္ ေခတ္လွ်င္ခ်ထားေစာင့္စားပါရမီ ဒိြဟိတ္မည္ႏွင့္တစ္လီဓိပတိတ္ ဤငါးစိတ္သည္တိရစ္ဘံုစဥ္စံဖို႔တည္း။”
(လယ္တီဆရာေတာ္)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment