"စာဝင္ဖတ္သူဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းအား348ဓမၼဘေလာ့ဒ္မွေႏြးေထြးစြာၾကိဳဆိုပါ၏"

"စာဝင္ဖတ္သူဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းအား348ဓမၼဘေလာ့ဒ္မွေႏြးေထြးစြာၾကိဳဆိုပါ၏"

Sunday, September 30, 2012

'ၿမတ္ေသာဥစၥာစုေဆာင္းပါ(ပထမပိုင္း)'


ဥစၥာ ၂-မ်ိဳး
 ေလာကမွာ လူရယ္လို႕ၿဖစ္လာရင္ ဥစၥာဓနေတြကို ရွာေဖြစုေဆာင္းၾကရမွာ ၿဖစ္တယ္။လူေတြ ေန႕စဥ္ရွာေဖြေန
ၾကတဲ့ ဥစၥာဓနရဲ႕ အရည္အေသြးနဲ႕ ၿမတ္စြာဗုဒၶက ရွာေဖြစုေဆာင္းဖုိ႕ တိုက္တြန္းတဲ့ ဥစၥာရဲ႕ အရည္အေသြး၊ဒီ
ႏွစ္မ်ိဳးကိုေသေသခ်ာခ်ာ ႏွိုင္းယွဥ္ၿပီး ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အလြန္ကြာၿခားလြန္းတာကိုေတြ႕ရမွာၿဖစ္တယ္။သို႕ေသာ္
လည္း ေလာကလူသားေတြဟာ ေန႕စဥ္ႏွင့္အမွ် ပကတိပစၥည္းဥစၥာကိုသာ ရွာၾကတယ္၊ ပကတိပစၥည္းဥစၥာကိုမ
ရွာရဘူးလို႕ ဆိုလိုတာ မဟုတ္ဘူး၊ ပကတိပစၥည္းဥစၥာရဲ႕ အက်ိဳးၿပဳမွုဟာ အင္မတန္မွ နည္းပါးတယ္လို႕ ဆိုလို
တာၿဖစ္တယ္။
ရထားတဲ့ စီးပြားဥစၥာက လူေတြကို အက်ိဳးၿပဳတာဟာ အင္မတန္မွ တိုေတာင္းပါတယ္။ အဲဒီလိုအင္မတန္မွတို
ေတာင္းသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ တိုေတာင္းသည့္ ခဏေလးတြင္းမွာဘဲ ပစၥည္း ဥစၥာက အက်ိဳးၿပဳႏိုင္တယ္။အ
က်ိဳးၿပဳတဲ့အခ်ိန္မွာေတာင္ အၿပည့္အဝ အက်ိဳးၿပဳသလားဆိုေတာ့ တစ္ဘက္က အက်ိဳးၿပဳတာေတြ႕ရသလို က်န္
တစ္ဘက္က အက်ိဳးမၿပဳတာကိုလည္း ေတြ႕ရတယ္။ပစၥည္းဥစၥာကို အေၾကာင္းၿပဳၿပီး ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္ရတာ
ေတြလည္းရွိတယ္။
ပစၥည္းဥစၥာ ေရႊေငြရတနာေတြအလြန္မ်ားလြန္းလို႕ ခ်မ္းသာၾကြယ္ဝတဲ့ လူတစ္ေယာက္ဟာ ထုိပစၥည္းဥစၥာေတြ
ကိုအေၾကာင္းၿပဳၿပီး ခ်မ္းခ်မ္းသာသာေနႏိုင္ေပမယ့္လို႕ ထိုပစၥည္းေတြကို အေၾကာင္းၿပဳၿပီး ဒုကၡေရာက္ရတာ
လည္း အမ်ားအၿပားေတြ႕ရတယ္၊ ဒါကေတာ့ ဘယ္သူမွ မၿငင္းႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္းကိစၥၿဖစ္တယ္၊ အဲဒီေတာ့
ေလာကမွာ ပစၥည္းဥစၥာေတြဟာ ရွာသာရွာရတယ္ ေကာင္းက်ိဳးခ်ည္း ေပးတာမဟုတ္ဘူး၊ မေကာင္းက်ိဳးလည္း
ေပးတယ္လို႕ေၿပာႏိုင္ပါတယ္။

ပကတိဥစၥာနဲ႕ ရန္သူမ်ိဳး၅-ပါး
 ပကတိဥစၥာလို႕ေခၚတဲ့ ေလာကလူသားေတြရွာေဖြေနၾကတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြက ဘာနဲ႕ဆက္ႏြယ္ေနသလည္းဆို
ရင္ အဖ်က္အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႕လည္း ဆက္ႏြယ္ေနတယ္။”အဂၢသာဓာရဏာ ေဘာဂါ” တဲ့၊ မီးေလာင္လို႕ရွိရင္လည္း
ပ်က္ဆီးကုန္ဆံုးသြားႏိုင္တယ္ ဒီလိုမ်ိဳးကိုဆိုလိုတာေနာ္၊ “ဥဒကသာဓာရဏာ ေဘာဂါ” ေရဖ်က္ရင္လည္း ပ်က္
သြားႏုိင္တယ္၊ ထို႕အတူ “ရာဇသာဏာရဏာာ ေဘာဂါ” တိုင္းၿပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့မင္းေတြ သိမ္းယူသြားရင္လည္း
ပါသြားႏိုင္တယ္၊ “ေစာရသာဓာရဏာ ေဘာဂါ” သူခိုးသူဝွက္ေတြ ပစၥည္းကို လိုခ်င္တဲ့သူေတြက တိုက္ခိုက္
ခုိးယူသြားရင္လည္း ပစၥည္းေတြကပါသြားႏိုင္တယ္။ “အပၸိယဒါယာဒသာဓာရဏာ ေဘာဂါ”-မခ်စ္မႏွစ္သက္
အပ္တဲ့ သားဆိုး သမီးဆိုးေတြေၾကာင့္လည္းဘဲ ထိုပစၥည္းေတြဟာ ကုန္ၿပန္တာဘဲ၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ပင္ပင္ပန္း
ပန္း ရွာထားရွာထား ထုိပစၥည္းေတြဟာ တနည္းနည္းနဲ႕ ကုန္ဆံုးသြားမွာ ၿဖစ္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ခိုင္မာမွုဆို
တာ အလြန္တရာနည္းတယ္လို႕ ဆိုလိုတာၿဖစ္တယ္။
ထို႕အတူဘဲ ထိုပစၥည္းကို သံုးစြဲခြင့္ရတဲ့ ထိုပစၥည္းရဲ႕အက်ိဳးကို ခံစားခြင့္ရတဲ့ အခ်ိန္ပိုင္း ကေလးကလည္း အင္မ
တန္မွ တိုေတာင္းတယ္၊ သက္တမ္းနဲ႕ တြက္ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ အင္မတန္မွ တိုေတာင္းတဲ့အတြက္ ထိုအခ်ိန္ပိုင္း
ကေလးအတြင္းမွာသာသံုးရတာ၊ ပစၥည္းဥစၥာဆိုတာဟာမရွိလည္း မၿဖစ္ဘူး၊ ရွိလည္းထို ပစၥည္းဥစၥာဆိုတာ ထုိ
အခ်ိန္းပိုင္းေလးအတြင္းမွာသာသံုးစြဲၾကရတာပါဘဲ၊ အားလံုး တစ္ေန႕က်ေတာ့ မိမိတို႕ပိုင္ဆိုင္တဲ့ ပစၥည္းေတြ အ
ကုန္လံုးထားၿပီးေတာ့ သြားၾကရတာပါဘဲ
လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပ ါင္း ၂၀၀-ေလာက္က မႏၱေလးၿမိဳ႕ၾကီး တည္သြာခဲ့တဲ့ မင္းတုန္းမင္းၾကီးဆိုတာ အခုရွိေသးရဲ႕လား
မရွိေတာ့ဘူးေလ၊ သူေဆာက္လုပ္စိုးစံသြားခဲ့တဲ့ နန္းေတာ္ၾကီးေတြ အကုန္ထားခဲ့ၿပီး သြားရတယ္၊ ဒါဟာသမိုင္း
က သက္ေသထူလိုက္တဲ့အခ်က္ဘဲ။
မႏၱေလးၿမိဳ႕ေတာ္သူ ၿမိဳ႕ေတာ္သားေတြထဲက ဒီအရပ္မွာ ေနသြားၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ေၿမာက္မ်ားစြာရွိတယ္
သို႕ေသာ္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ အေဆာက္အဦးေတြ ပစၥည္းဥစၥာေတြကို ထားခဲ့ၾကရတာပါဘဲ၊ အဲဒီေတာ့ ပစၥည္း
ဥစၥာေတြဟာ ခုိင္မာမွု မရွိသလို ရွည္ၾကာမွုလည္း မရွိဘူးတဲ့။
ပစၥည္းဥစၥာကို အေၾကာင္းၿပဳၿပီးေတာ့ သုခ ခံစားရတာရွိသလို ထုိပစၥည္းဥစၥာကို အေၾကာင္းၿပဳၿပီး ဒုကၡေရာက္ရ
တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ မရွိေတာင့္တ ရွိေၾကာင့္က် ဆိုတဲ့အတိုင္း ရွိထားတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေပၚမွာ စိုးရိမ္မွု ဆို
တာေတြလည္း ရွိေသးတယ္၊ ေအးဒါေၾကာင့္မို႕ ရရွိထားတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြကို “ၿမတ္ေသာဥစၥာ”လို႕မဆိုလိုႏိုင္
ဘူး။

ၿမတ္ေသာဥစၥာ
 ကဲ ၿမတ္စြာဗုဒၶက ရွာေဖြစုေဆာင္းဖို႕ တုိက္တြန္းတဲ့ ၿမတ္ေသာဥစၥာဆိုတာက ဘာေတြလဲ- သဒၶါ သီလ ဟိရိ
ၾသတပၸ သုတ စာဂ ပညာ ဆိုတဲ့လူ႕ရဲ႕အရည္အခ်င္းေတြဘဲ ၿဖစ္တယ္။

သဒၶါ
 နံပါတ္(၁) ၿမတ္ေသာဥစၥာက သဒၶါၿဖစ္တယ္ သဒၶါဆိုတာ မိမိတုိ႕ရဲ႕ စိတ္သႏၱာန္မွာ ၿဖစ္လာသည့္အတြက္ေၾကာင့္
ဘယ္လို သဘာဝတရားလည္းဆုိတာကို ေလ့လာရမယ္။ မိမိသႏာၱန္မွာ သဒၶါတရား ၿဖစ္လာလို႕ရွိရင္ စိတ္အေၿခ
အေန ဘယ္လိုၿဖစ္လာသလဲ ေလာကမွာ လူေတြက လွဴတယ္ တန္းတယ္ ဆိုရင္ ေၾသာ္ သဒၶါတရား သိပ္
ေကာင္းတယ္ ဒီလိုေၿပာၾကတယ္ေနာ္။
ေအး အဲဒီ သဒၶါတရားဆုိတာ ယံုၾကည္ခ်က္(confidence) ပဲ၊ ဒီယံုၾကည္ခ်က္ကို သဒၶါလို႕ေခၚတယ္၊ ဘာေတြကို
ယံုၾကည္တာလဲဆိုေတာ့ ေလာကမွာ ယံုတာေတြက အမ်ားၾကီးရွိတယ္၊ ဟိုလူေၿပာလို႕ယံုတာ၊ ဒီလူေၿပာလို႕ ယံု
တာေတြရွိတယ္၊ ဒီေနရာမွာ ယံုၾကည္ခ်က္ဆိုတာ ဘာကို ယံုၾကည္တာလဲဆိုရင္ ကံ၊ ကံရဲ႕အက်ိဳးကို ယံုၾကည္
တာကို ေခၚတယ္၊ ေကာင္းကံ၊ မေကာင္းကံဆိုတာ ေလာကမွာ ရွိတယ္လို႕ ယံုၾကည္တာကိုေခၚတယ္။
ေနာက္တခုက ဗုဒၶဘာသာဝင္ သူေတာ္စင္ ေတြအေနနဲ႕ ၿမတ္စြာဗုဒၶရဲ႕ ဉာဏ္ေတာ္အရည္အေသြးနဲ႕ပတ္သက္
ၿပီး ယံုၾကည္တယ္။ဘုရားဆိုတာ အားလံုးကိုသိတယ္၊ သံသရာဝဋ္က လြတ္ေၿမာက္ေၾကာင္းတရားကို သိတယ္။
ေဟာႏုိင္ေၿပာႏုိင္တယ္၊ ေၾသာ္ၿမတ္စြာဘုရားရဲ႕ ဉာဏ္အရည္အေသြးကို ယံုၾကည္ တာကိုလည္းသဒၶါလို႕ေခၚ
တယ္။
ေနာက္တခုက ၿမတ္စြာဘုရား ေဟာထားတဲ့တရားဟာ လက္ေတြ႕က်င့္မယ္ဆိုရင္ ထုိတရားကက်င့္သံုးတဲ့ပုဂၢိဳလ္
ကိုဆိုင္ရာအကိ်ဳးေတြကို ေပးႏိုင္တယ္လို႕ ယံုၾကည္တယ္၊ သံဃာေတြကို လွဴလိုက္လို႕ရွိရင္ အနည္းငယ္မွ်ကို
လွဴလိုက္ေသာ္လည္း မ်ားစြာေသာ အက်ိဳးကိုေပးတယ္၊  မ်ားစြာေသာအက်ိဳးကိုရႏိုင္တယ္လို႕ ဒီလိုယံုၾကည္တာ
မ်ိဳးကိုေခၚတယ္၊ အဲဒီေတာ့ အခ်ဳပ္အားၿဖင့္ ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာ၃ပါးကို ယံုၾကည္တာကို သဒၶါလို႕ေခၚ
တယ္။
မိမိတို႕စိတ္ထဲမွာ သဒၶါၿဖစ္လာရင္ ယံုၾကည္တယ္ ဒီလို ယံုၾကည္တယ္ ဆိုတဲ့ စကားမွာ ယံုတယ္ဆိုတာကတစ္ခု
ၾကည္တယ္ဆိုတာကတခု ဒီလိုမွတ္ရမယ္။ ယံုတယ္ဆိုတာလက္ခံတာ၊ လက္ခံတဲ့သေဘာၿဖစ္တယ္၊ ဒီကံ ကံရဲ႕
အက်ိဳးဆိုတဲ့ သေဘာတရားေတြကို လက္ခံထားတာ ၿဖစ္တယ္၊
သဒၶါတရား စိတ္ထဲမွာေပၚလာပီဆိုတာနဲ႕ တၿပိဳင္နက္ လူရဲ႕စိတ္ဟာၾကည္သြားတယ္ ဘာၿဖစ္လို႕ ၾကည္သြား
တုန္းဆိုေတာ့ အ႒သာလိနီ အ႒ကထာမွာ ဆိုထားတာက သဒၶါယံုၾကည္မွုဆိုတဲ့ သဒၶါတရားဟာ၊ ဥပၸဇၨမာန ရင္
ထဲမွာၿဖစ္ေပၚလာတဲ့ အခါသမယမွာ၊ နီဝရေဏ - နိဝရဏတရားတို႕ကို၊ ဝိကၡေမၻတိ - ပယ္ရွားႏိုင္ေတာ့၏တဲ့
စိတ္ရဲ႕ အညစ္အေၾကးဆိုတာ ရွိတယ္ေနာ္၊ ရုပ္ခႏာၱကိုယ္မွာ အညစ္အေၾကးရွိတယ္ဆိုတာကိုေတာ့ လူတိုင္းသိ
ၾကတယ္၊ ရုပ္ခႏၶာၾကီး ညစ္ေထးေနရင္ ဘာလုပ္ၾကမွာတုန္းဆိုေတာ့ ေရမိုးခ်ိဳးၿဖီးလိမ္းၿပီး ရုပ္ခႏၶာ သန္႕ရွင္း
ေအာင္ လုပ္ၾကတယ္၊ ထုိ႕အတူဘဲ စိတ္မွာလည္း အညစ္အေၾကးေတြရွိတယ္၊ ရုပ္ကိုညစ္ေပသြားရင္ ညစ္ေပ
သြားတာကို လူတိုင္းသိတယ္။ စိတ္ညစ္ေပသြားတာကိုေတာ့ လူတိုင္းမသိပါဘူး၊ စိတ္မွာလည္းဘဲ အဲဒီလို
ညစ္ေပသြားတာမ်ိဳးရွိတယ္
ဘာေတြက စိတ္ကိုညစ္ေပေစတာလဲဆိုတာကိုေတာ့ ဓမၼအသိဉာဏ္နဲ႕မွ သိႏိုင္တယ္။

စိတ္အညစ္အေၾကးမ်ား
 စိတ္ကို ညစ္ေပသြားေစတဲ့ အရာေတြက ဘာေတြလဲဆိုေတာ့ ကာမစၦႏၵ၊ ကာမ- လိုခ်င္စရာအာရံုေတြကို စိတ္ဝင္
စားပီးေတာ့ ဆႏၵ- လိုခ်င္တဲ့ တဏွာ ၿဖစ္ေနတာကို ေခၚတယ္၊ လိုခ်င္စရာအာရံုေတြက ဘာေတြလဲဆုိေတာ့
မ်က္စိနဲ႕ ၿမင္လို႕ရတဲ့ အာရံု၊ နားနဲ႕ၾကားလို႕ရတဲ့ အာရံု၊ နမ္းရွဴလို႕ရတဲ့ အာရံု၊ လွ်ာနဲ႕အရသာခံလို႕ရတဲ့ အာရံု၊
ခႏၶာကိုယ္နဲ႕ ထိေတြ႕ရတဲ့ အာရံု၊ ဒါေတြအားလံုးဟာ လိုခ်င္စရာေတြၿဖစ္တဲ့အၿပင္ အာရံုေတြနဲ႕ စိတ္ကိုေႏွာင္ဖြဲ႕
ထားလို႕ “ကာမဂုဏ” လို႕ေခၚတာေနာ္၊ “ကာမ” ဆိုတာဟာလိုခ်င္စရာ၊ “ဂုဏ” ဆိုတာအႏွာင္အဖြဲ႕လို႕ အဓိပၸါ
ယ္ရတယ္။
သာမန္နဲ႕  ရုန္းထြက္ၿပီးေတာ့ မသြားႏိုင္ဘူး၊ မ်က္စိနဲ႕လည္း လွတာ၊ ပတာ ၾကည့္ခ်င္တယ္ နားနဲ႕လည္း
သာယာတဲ့ အသံကိုနားေထာင္ခ်င္တယ္၊ ႏွာေခါင္းနဲ႕လည္း ေမႊးၾကိဳင္တဲ့ အနံ႕ကို နမ္းရွူခ်င္တယ္၊ ဒါေတြကို သာ
မန္နဲ႕ ဖယ္ရွားပစ္ႏိုင္စြမ္း မရွိဘူးတဲ့၊ အဲဒီလို ကာမစၦႏၵရွိေနတဲ့ လိုခ်င္စရာ အာရံုေတြေပၚမွာ စိတ္ဆႏၵၿပင္းၿပေန
တယ္ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ရဲ႕စိတ္ဟာ ၾကည္ေနတာမ်ိဳး မၿဖစ္ဘူး၊ အဲဒီလိုကာမစၦႏၵေတြလႊမ္းမိုးေနတဲ့အ
တြက္ ထိုပုဂၢိဳလ္ဟာ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တရားထူး မရႏိုင္ဘူး၊ ထူးၿခားတဲ့ အသိဉာဏ္ မၿဖစ္ေပၚႏိုင္ဘူး၊ အဲဒါေၾကာင့္
နီဝရဏတရားလို႕ ေခၚတယ္။
နီဝရဏဆိုတာ  အဟန္႕အတား၊ အတားအဆီးေတြၿဖစ္တယ္၊ နီဝရဏကဘာကို တားဆီးတာလဲဆိုရင္ ကုသိုလ္
စိတ္ကို တားဆီးတာတဲ့။ စဥ္းစားၾကည့္ေလ အေပ်ာ္အပါးအာရံုကို လိုက္စားေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ
ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ဓမၼ အသိဉာဏ္ ရႏိုင္မွာလဲ၊ မရႏိုင္ပါဘူးေနာ္၊ ေအး ဒါေၾကာင့္မို႕ ကာမစၦႏၵဆိုတဲ့ သဘာဝတရား
စိတ္ထဲမွာ ၿဖစ္လာၿပီဆုိရင္ အဲဒီ ကာမစၦႏၵကို ဖယ္ရွားပစ္ရမယ္။
ဖယ္ရွားပစ္ႏိုင္တာက ေဟာဒီ သဒၶါတရားဘဲၿဖစ္တယ္။ သဒၶါတရားကသာ နီဝရဏ အဟန္႕အတားေတြကို ဖယ္
ရွားပစ္ႏုိင္တယ္၊ သဒၶါတရားေလးေပၚလာတာနဲ႕ တၿပိဳင္နက္ ေဟာဒီ ကာမစၦႏၵဆိုတဲ့ ေပ်ာ္စရာ အာရံုေတြေပၚမွာ
စိတ္ဝင္စားေနတာေတြေပ်ာက္သြားတယ္။ ေပ်ာ္စရာအာရံုေတြနဲ႕ မေပ်ာ္ေတာ့ဘဲတရားနာမယ္၊ ဓမၼအသိဉာဏ္
ေတြကိုရေအာင္ လုပ္မယ္ဆိုၿပီး စိတ္ဝင္စားမွုဟာ တစ္မ်ိဳး ေၿပာင္းသြားတယ္ အဲဒါဟာ သဒၶါရဲ႕စြမ္းအားေၾကာင့္
ၿဖစ္တယ္။
ဗ်ာပါဒဆိုတာ စိတ္ထဲမွာ အလိုမက်ၿဖစ္တာ လူေတြက ကိုယ္လိုခ်င္တာရလို႕ရွိရင္ ေလာဘၿဖစ္တယ္၊ လိုခ်င္
တာမရဘူးဆိုရင္ ေဒါသၿဖစ္တယ္။ အဲဒီေဒါသဟာလည္း ကုသိုလ္တရားေတြကို ပိတ္ဆို႕တတ္တဲ့ သဘာဝတ
ရားၿဖစ္လို႕ နီဝရဏလို႕ေခၚတယ္၊ အဲဒီေဒါသနဲ႕ အလိုမက်ၿဖစ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ စိတ္ဟာ ညစ္ႏြမ္း
ေနသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ ထူးၿခားတဲ့ အသိဉာဏ္တစ္ခုရဖို႕  မၿဖစ္ႏုိင္ဘူး၊ ကုသိုလ္စိတ္ဟာ ဘယ္လိုမွ မၿဖစ္
ေပၚႏုိင္ပါဘူး၊ သို႕ေသာ္ သဒၶါတရားေလးရွိလာၿပီဆိုရင္ အဲဒီအေနာက္ေတြ အညစ္ေတြအားလံုးကို ဖယ္ၿပီးေတာ့
စိတ္ဟာ ၾကည္သြားေတာ့တာပါဘဲ။
ထို႕အတူဘဲ ထိန၊ မိဒၶ ဝင္လာတဲ့အခါမွာ စိတ္အားေတြ ေလွ်ာ့လာတယ္၊ ေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြလုပ္ဖိဳ႕ စိတ္မ
ဝင္စားဘူး၊ သီလေစာင့္ဖို႕ စိတ္မဝင္စားဘူး ဆိုတာေတြ ၿဖစ္လာတတ္တယ္။ အဲဒီလို စိတ္ကိုတြန္႕ဆုတ္ေစတတ္
တဲ့ သဘာဝတရားေတြဟာ ဓမၼအသိဉာဏ္ ရဖို႕ရန္အတြက္ အေႏွာင့္ အယွက္ေတြဘဲ ၿဖစ္တယ္။ ထိန၊ မိဒၶ
ေၾကာင့္လည္းဘဲ တရားထူးမရႏိုင္ပါဘူးတဲ့။
ေနာက္တစ္ခုက ဥဒၶစၥ၊ ကုကၠဳစၥ ဥဒၶစၥ ဆိုတာ စိတ္ေတြေလေနတာကိုေခၚတယ္၊ စိတ္ဟာတည္ၿငိမ္မွုမရွိဘဲနဲ႕ ပ်ံ႕
လြင့္ေနတယ္ ကုကၠဳစၥ ဆိုတာ တစ္စံုတစ္ရာေပၚမွာ ေနာင္တပူပန္ေစတဲ့သေဘာတဲ့၊ အဲဒီသေဘာတရား၂ခု
ၿဖစ္ေနရင္လည္း စိတ္ဟာ ဆို႕ပိတ္ခံထားရၿပီး အသိဉာဏ္ေတြ မရႏိုင္ပါဘူးတဲ့။
ေနာက္တခုက ဝိစိကိစာၦ၊ သံသယၿဖစ္ေနတာ၊ တရားဓမၼနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး သံသယရွိေနမယ္၊ ၿမတ္စြာဗုဒၶနဲ႕ပက္
သတ္တဲ့သံသယ၊ အက်င့္နဲ႕ပက္သက္ၿပီး သံသယရွိေနမယ္ဆိုရင္လည္းတရားမရႏိုင္ပါဘူးတဲ့ ေအးဒါေပမယ့္
သဒၶါတရား စိတ္ထဲမွာ ေရာက္လာၿပီးဆိုရင္ အဲဒီ အေၿခအေနေတြအားလံုး မိမိသႏာၱန္မွာ အကုန္ေပ်ာက္သြား
တယ္။သဒၶါဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ဆိုတာ ဒါကိုေၿပာတာၿဖစ္တယ္။
သဒၶါဆိုတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္သည္ မိမိတို႕၏ သႏာၱန္မွာ ၿဖစ္ေပၚလာတဲ့အခါမွာ နီဝရဏတရားတို႕ကို ဖယ္ရွားပစ္ႏိုင္
တယ္၊ သဒၶါေၾကာင့္ စိတ္ရဲ႕ အညစ္အေၾကးေတြနစ္ၿမဳပ္သြားတယ္၊ သဒၶါတရားေလး ေပၚလာလို႕ရွိရင္ စိတ္ရဲ႕အ
ညစ္အေၾကးေတြ အကုန္ေပ်ာက္သြားပီးေတာ့ ဘာၿဖစ္လာသလဲဆိုရင္ သဒၶါေၾကာင့္ ၾကည္ေနတဲ့ စိတ္နဲ႕ အလွဴ
ေပးလွဴတယ္၊ သီလေဆာက္တည္တယ္၊ ဘာဝနာတရားတို႕ကို ပြားမ်ားအားထုတ္တယ္၊ ေဟာ- သဒၶါတရားရွိ
လာၿပီဆိုရင္ လွဴခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြ၊ သီလ ေဆာက္တည္ခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ ကုသိုလ္လုပ္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြေပၚလာ
မယ္ေနာ္။
ဘုန္းၾကီးတို႕ တရားနာပရိတ္သတ္ေတြ မိမိတို႕ရဲ႕ စိတ္ကို ၿပန္ၿပီးေတာ့ checking လုပ္ၾကည့္စမ္းပါ၊လူေတြက
ေဆးရံုေတြကို သြားၿပီးေတာ့ medical check up လုပ္ၾကတယ္၊ က်န္းမာေရးနဲ႕ ပတ္သက္ၿပီး စစ္ေဆးၾကသလို
ပါဘဲ ကိုယ့္ရဲ႕စိတ္ထဲမွာ ဒီလိုအညစ္အေၾကးေတြရွိသလား ဆိုတာကို စစ္ေဆးၾကည့္ရမယ္။
အဲဒီလိုလုပ္လိုက္တဲ့ အခါမွာ သဒၶါတရားမရွိတဲ့စိတ္နဲ႕ သဒၶါတရားရွိလာတဲ့အခါမွာ ၿဖစ္တဲ့စိတ္ဟာ အလြန္ကြာ
ၿခားတာကိုေတြ႕ရမယ္၊ သဒၶါတရားၿဖစ္လာတဲ့အခါမွာ လွဴဖို႕တန္းဖို႕ စိတ္ကူးလာတယ္၊ သီလေစာင့္တည္ဖို႕
စိတ္ကူးလာတယ္၊ တရားအားထုတ္ဖို႕ စိတ္ဝင္စားလာတယ္၊ သဒၶါတရားရွိလာလုိ႕ စိတ္ၾကည္လင္လာတာနဲ႕
တၿပိဳင္နက္ အိမ္ရဲ႕ ဘုရားခန္းမွာ ဘုရားပန္းေတြ ႏြမ္းေနသလား ေသာက္ေရခ်မ္းေတာ္ေတြမွ ရွိရဲ႕လား စသည္
ၿဖင့္ဘုရားခန္းကို ၾကည့္လားတယ္၊ သဒၶါတရားဝင္လာတာနဲ႕ တၿပိဳင္နက္ ဘုရားခန္းကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ သန္႕ရွင္း
ေရးေတြ လုပ္လာတယ္၊ ေရၾကည္ေတာ္ေတြ ကပ္တယ္ ပန္းလွဴတယ္၊ ေဟာ ကုသိုလ္ေကာင္းမွဳေတြ လုပ္လာ
တယ္ အကယ္၍ သဒၶါတရားမရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ ဘုရားခန္းကို လွည့္ေတာင္မွ မၾကည့္ၿဖစ္ပါဘူး၊ ကုသိုလ္
ေကာင္းမွုေတြကို မလုပ္ၿဖစ္ေတာ့ဘူးေနာ္။

No comments:

Post a Comment