Saturday, December 8, 2012
ကုသိုလ္ပယ္ေသာ တရားစခန္း
ကုသိုလ္ပယ္ေသာဝါဒသည္ အဓမၼဝါဒအၿဖစ္ ခ်မွတ္ခံရေသာ ေက်ာက္သေဘၤာဝါဒမွ
ဆင္းသက္လာၿခင္းၿဖစ္၍ သတိထားသင့္သည္။အားထုတ္စေယာဂီကို အသာထား၍
ဘုရား ရဟႏၱာမ်ားပင္ ေလာကီကုသိုလ္မ်ိဳးစံုကို ၿပဳလုပ္ၾကသည္။တရားေဟာၿခင္း
သံဃာ၏ေဝယ်ာဝစၥကို ၿပဳလုပ္ၿခင္း၊ဆြမ္းသကၤန္းစြန္႕ၾကဲလွဴဒါန္းၿခင္းတို႕ကို ၿပဳလုပ္
ၾကပံုမ်ားကို ပါဠိေတာ္မ်ားတြင္ အမ်ားၾကီးေတြ႕ႏိုင္သည္။
ဆိုလိုသည္မွာ ကံတစ္ခုတည္းက ဘဝသစ္ကို ၿဖစ္ေစႏိုင္သည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္
အရိယာအစရွိေသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၊ ဒါနကုသိုလ္၊ ေဝယ်ာဝစၥကုသိုလ္မ်ားကို
ၿပဳလုပ္ၾကၿခင္းၿဖစ္သည္။သူတို႕၏သႏာၱန္တြင္ မသိမွု ေမာဟေခၚ အဝိဇၨာႏွင့္ဘဝသစ္
ကိုလိုခ်င္မွုတဏွာကို ပယ္သတ္ ထားၿပီးၿဖစ္၍ ထိုကုသိုလ္ကံမ်ားက ဘဝသစ္ကို မ
ၿဖစ္ေစႏိုင္ေတာ့ေပ။
ဥပမာေပးရလွ်င္ ကုသိုလ္ကံႏွင့္ အကုသိုလ္ကံသည္ အပင္ေပါက္ေစသည့္မ်ိဳးေစ့ႏွင့္
တူသည္။အဝိဇၨာတဏွာ သည္ေရႏွင့္တူသည္။မ်ိဳးေစ့သည္ ေၿမေရႏွင့္ထိေတြ႕ရမွသာ
အပင္ေပါက္ႏိုင္သည္ ထိုမ်ိဳးေစ့ကို အဝတ္ၿဖင့္ထုတ္ၿပီးထုပ္တန္းတြင္ ၾကိဳးႏွင့္ဆြဲထား
ပါက မည္သို႕မွ် အပင္မေပါက္ႏိုင္ေတာ့ေပ။
ထို႕အတူ ကုသိုလ္္ကံ အကုသုိလ္ကံ ဟူေသာ မ်ိဳးေစ့သည္လည္း ခႏၶာဒုကၡ မသိမွု
အဝိဇၨာ ထိုခႏၶာကိုလိုခ်င္မွု တဏွာတိဳ႕ႏွင့္ ေပါင္းမိမွသာ ခႏၶာ ပင္မ်ားေပါက္ႏိုင္သည္။
ကုသိုလ္ကိုကား လုပ္ပါ၏။ သို႕ေသာ္ ဘဝသစ္ခႏၶာသစ္ကို မေတာင့္တဘဲ၊ ခႏၶာခ်ဳပ္
ၿငိမ္းရာ နိဗၺာန္ကို ဆုေတာင္းခဲ့ေသာ ္စိတ္ညြတ္ခဲ့ေသာ္ထိုဒါန၊ သီလ ကုသိုလ္စသည္
တို႕သည္ နိဗၺာန္ေရာက္ဖို႕အတြက္ အေထာက္အပံ့ ၿဖစ္သြားေပသည္။
ဓမၼပဒတြင္လာရွိေသာ မဟာေသနပုဏၰားၾကီး ဆင္းရဲေနေသာ အခ်ိန္တြင္ ဆြမ္းခံ
ၾကြလာေသာ အရွင္သာရိပုတၱရာကိုႏို႕ဆြမ္း တစ္ပန္းကန္ႏွင့္ ပိတ္စတစ္စကို
သကၤန္းအၿဖစ္ လွဴဒါန္းခဲ့သည္။လွဴခ်င္လြန္းလွသၿဖင့္ အငတ္ခံ၍ လွဴဒါန္းၿခင္းၿဖစ္
သည္။ေပါမ်ား၍ လွဴဒါန္းၿခင္းမဟုတ္ေပ။ႊဤကုသိုလ္ေၾကာင့္ အရွင္ဘုရားတို႕သိၿမင္
အပ္ေသာ မဂ္ဖိုလ္တရားထူးကို တည့္ေတာ္လည္း သိၿမင္ရပါလို၏ဟု ဆုေတာင္းခဲ့
သည္။
ထုိဒါနကုသိုလ္ကံသည္ သံသရာမရွည္ခဲ့ပါ။ေနာက္ဘဝတြင္ ခုနစ္ႏွစ္သားႏွင့္ ရဟႏၱာ
ဘဝသို႕ပို႕ေပးခဲ့သည္။အဝိဇၨာႏွင့္တဏွာတို႕၏ၿခယ္လွယ္မွုကို မခံရေသာ၊ကုသိုလ္
မ်ိဳးေစ့သည္ ဘဝအပင္မ်ားစြားကို မေပါက္ေစခဲ့ပါ။ေနာက္တစ္ဘဝႏွင့္ပင္ရဟႏာၱအၿဖစ္
သို႕ပို႕ေပးခဲ့သည္။ပယ္သတ္ရမည့္တရားသည္ သမုဒယသစၥာေခၚ တဏွာသာၿဖစ္
ေၾကာင္း ဗုဒၶက ေဟာခဲ့ၿပီးၿဖစ္သည္။
သမုဒယသစၥာအရ တဏွာေလာဘက ေကာက္ၿခင္းသည္ပဓါနနည္းအားၿဖင့္ၿဖစ္သည္။
အပဓါနနည္းအားၿဖင့္ကား ကိေလသာဆယ္ပါးလံုးကို ေကာက္ရသည္။ဆိုလိုသည္မွာ
ပယ္သတ္ရမည္မွာ ကိေလသာဆယ္ပါးလံုးဟုသိေစခ်င္သည္။ထို႕ေၾကာင့္ပယ္သတ္
ရမည္မွာ ကုသိုလ္ကံမဟုတ္ ကုသိုလ္ကိုမွီၿပီး ေနာက္ဘဝကို လိုခ်င္သည့္တဏွာၿဖစ္
သည္။
ပယ္သတ္နည္းမွာ မည္သည့္ကုသိုလ္ကို လုပ္လုပ္၊ ငါေကာင္းစားဖို႕ မလုပ္ဘဲ ေလာ
ကေကာင္းက်ိဳးေကာင္စားဖို႕လုပ္လွ်င္ တဏွာကိုပယ္သတ္ပီးသားၿဖစ္သည္။ထို႕အတူ
ဘုရားရွိခိုးေသာကုသိုလ္ကိုအေၾကာင္းၿပဳ၍ ေနာက္ဘဝခ်မ္းသာကို လိုခ်င္ေသာတဏွာ
ေၾကာင့္သာ သံသရာ ရွည္ရၿခင္းၿဖစ္သည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ကုသိုလ္ကို ပယ္သတ္ေသာနည္းသည္ အဓမၼဝါဒ နည္းသာၿဖစ္၍ မွားသည္။
တဏွာေလာဘကို ပယ္သတ္ေသာနည္းသာ ဓမၼဝါဒ ၿဖစ္၍မွန္သည္။တဏွာဦးေဆာင္
ေသာ ကိေလသာမ်ားကိုသာ ပယ္သတ္ႏိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ။
အရွင္ဇဝန (ေမတၱာရွင္ ေရႊၿပည္သာ)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment