Thursday, November 1, 2012
'ေဝလာမသုတ္ ႏွင့္ ဝိပႆနာအက်ိဳးၾကီးမားပံု'
အခါတစ္ပါး၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သာဝတၳိျပည္ အနာထပိဏ္သူေဌး၏ အရံျဖစ္ ေသာ ေဇတဝန္ေက်ာင္း၌ (သီတင္းသံုး) ေနေတာ္မူ၏။ ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရား အထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ၿပီးလွ်င္ ရွိခိုး၍ တစ္ခုေသာေနရာ၌ ထိုင္ေနေသာ အနာထပိဏ္ သူေဌးအား ျမတ္စြာဘုရားသည္-
''သူႂကြယ္ သင္၏ အိမ္၌ အလွဴကုိ ေပးလွဴ၏ေလာ''ဟု ေမးေတာ္မူ၏။
အသွ်င္ဘုရား အကြၽႏု္ပ္၏ အိမ္၌ အလွဴကို ေပးလွဴပါ၏၊ ထိုအလွဴသည္လည္း ပအံုးရည္လွ်င္ ႏွစ္ခြက္ေျမာက္ေသာ ယုတ္ညံ့ေသာ ဆန္ကဲြထမင္းမွ်သာ ျဖစ္ပါ သည္ ဟု (ေလွ်ာက္၏)။
သူႂကြယ္ ယုတ္ညံ့သည္ျဖစ္ေစ မြန္ျမတ္သည္ျဖစ္ေစ အလွဴကို ေပးလွဴ၏၊
ထိုအလွဴကုိလည္း မ႐ိုမေသ လွဴပါမူ၊
စိတ္မပါဘဲ လွဴပါမူ၊
မိမိလက္ျဖင့္ (ကုိယ္တိုင္) မဟုတ္ဘဲ လွဴပါမူ၊
လႊင့္ပစ္ သကဲ့သို႔ လွဴပါမူ၊
ကံ ကံ၏ အက်ဳိးရွိ၏ဟု အယူမရွိဘဲ လွဴပါမူ...
ထိုအလွဴ၏ အက်ဳိးျဖစ္ေလရာတိုင္း၌ ...
မြန္ျမတ္ေသာ အစာကုိ သံုးေဆာင္ရန္ စိတ္မၫြတ္၊
မြန္ျမတ္ေသာ အဝတ္ကုိ သံုးေဆာင္ရန္ စိတ္မၫြတ္၊
မြန္ျမတ္ေသာ ယာဥ္ကုိ သံုးေဆာင္ရန္ စိတ္မၫြတ္၊
မြန္ျမတ္ေသာ ကာမဂုဏ္ ငါးပါးတို႔၌ သံုးေဆာင္ရန္ စိတ္မၫြတ္၊
သားမယား အလုပ္သမားတို႔သည္လည္း (ေျပာစကားကုိ) မနာခံကုန္၊
နားမေထာင္ကုန္၊ သိရန္ စိတ္ကုိ မထားကုန္။
ထိုသို႔ ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း ...
သူၾကြယ္ မ႐ိုမေသ ျပဳအပ္ကုန္ေသာ
(ေကာင္းမႈ) ကံတို႔၏ အက်ဳိးသည္ ဤသို႔ ျဖစ္တတ္ေသာေၾကာင့္တည္း။
သူႂကြယ္ ယုတ္ညံ့သည္ျဖစ္ေစ မြန္ျမတ္သည္ျဖစ္ေစ အလွဴကို ေပးလွဴ၏၊
ထိုအလွဴကုိလည္း ႐ို႐ိုေသေသ လွဴပါမူ၊
စိတ္ပါဝင္စားစြာ လွဴပါမူ၊
မိမိလက္ျဖင့္ (ကုိယ္တိုင္) လွဴပါမူ၊
လႊင့္ပစ္ သကဲ့သို႔မဟုတ္ဘဲ လွဴပါမူ၊
ကံ ကံ၏ အက်ဳိးရွိ၏ဟု အယူရွိ၍ လွဴပါမူ၊
အလွဴ၏ အက်ဳိးျဖစ္ေလရာတိုင္း၌ ...
မြန္ျမတ္ေသာ အစာကုိ သံုးေဆာင္ရန္ စိတ္ၫြတ္၏၊
မြန္ျမတ္ေသာ အဝတ္ကုိ သံုးေဆာင္ရန္ စိတ္ၫြတ္၏၊
မြန္ျမတ္ေသာ ယာဥ္ကုိ သံုးေဆာင္ရန္ စိတ္ၫြတ္၏၊
မြန္ျမတ္ေသာ ကာမဂုဏ္ ငါးပါးတို႔၌ သံုးေဆာင္ရန္ စိတ္ၫြတ္၏၊
သားမယား အလုပ္သမားတို႔သည္လည္း (ေျပာစကားကုိ)နာခံလုိကုန္၏၊
နားေထာင္ကုန္၏၊ သိရန္ စိတ္ကုိ ထားကုန္၏။
ထိုသို႔ ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ့္ေၾကာင့္နည္း ...
သူႂကြယ္ ႐ို႐ိုေသေသ ျပဳအပ္ကုန္ေသာ
(ေကာင္းမႈ) ကံတို႔၏ အက်ဳိးသည္ ဤသို႔ ျဖစ္တတ္ေသာေၾကာင့္တည္း။
သူႂကြယ္ ေရွးက ျဖစ္ဖူးသည္ကား ေဝလာမမည္ေသာ ပုဏၰား (ဟု) ရွိခဲ့ဖူး၏၊ ထို ပုဏၰားသည္ ဤမွ်ႀကီးက်ယ္ေသာ အလွဴကို လွဴခဲ့၏၊ ေငြျဖင့္ ျပည့္ေသာ ေရႊခြက္ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္တို႔ကုိ လွဴခဲ့၏၊ ေရႊျဖင့္ ျပည့္ေသာ ေငြခြက္ ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္တို႔ကုိ လွဴခဲ့၏၊ ရတနာခုနစ္ပါးျဖင့္ ျပည့္ေသာ ေၾကးခြက္ ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္တို႔ကုိ လွဴခဲ့၏၊ ေရႊတန္ဆာ ေရႊတံခြန္ ေရႊကြန္ရက္ ဖံုးလႊမ္းအပ္ကုန္ ေသာ ဆင္ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ တို႔ကုိ လွဴခဲ့၏၊ ျခေသၤ့ေရ က်ားေရ သစ္ေရ ပ႑ဳကမၺလာတို႔ျဖင့္ ျခံရံအပ္ကုန္ေသာ ေရႊတန္ဆာ ေရႊတံခြန္ ေရႊကြန္ရက္တို႔ျဖင့္ ဖံုးလႊမ္းအပ္ကုန္ေသာ ရထား ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ တို႔ကုိ လွဴခဲ့၏၊ ဘဲြ႕ျဖဴပုဆိုး ခင္းအပ္ကုန္ေသာ ေငြ(ႏို႔ေရခံ) ခြက္ရွိကုန္ေသာ ႏြားမ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ တို႔ကုိ လွဴခဲ့၏၊ ပတၱျမား နားေတာင္းဝတ္ေသာ အမ်ဳိးသမီး ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္ တို႔ကုိ လွဴခဲ့၏၊ ေမြးရွည္ ေကာ္ေဇာႀကီး သားေမြးျဖဴအခင္း ပန္းေျပာက္ျခယ္ သားေမြးအခင္းျဖင့္ ခင္းအပ္ကုန္ေသာ၊ ဝံပိုင့္ေရ အခင္းျမတ္, (နီေသာ) မ်က္ႏွာၾကက္ႏွင့္ အံုးနီႏွစ္ဖက္ ရွိကုန္ေသာ ပလႅင္ ရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္ တို႔ကုိ လွဴခဲ့၏၊ သိမ္ေမြ႕ႏူးညံ့ေသာ ေခါမမည္ေသာ ပုဆိုး သိမ္ေမြ႕ ေသာ ပုိးခ်ည္အဝတ္ သိမ္ေမြ႕ေသာ ဝါခ်ည္အဝတ္ ကုေဋရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္ တို႔ကုိ လွဴခဲ့၏၊ ထမင္းခဲဖြယ္ စားဖြယ္ လ်က္ဖြယ္ ေသာက္ဖြယ္ကုိ လွဴျခင္း၌ကား ဆိုဖြယ္မရွိ ျမစ္ေရ စီးသကဲ့သို႔ ထင္ရကုန္၏။
သူႂကြယ္ ''ထိုအခါက ျဖစ္ခဲ့ေသာ ထိုႀကီးက်ယ္ေသာ အလွဴကုိ လွဴခဲ့ေသာ ေဝလာမပုဏၰားဟူသည္ အျခားသူ ျဖစ္တန္ရာ၏'' ဟု သင့္အား ဤသို႔ အၾကံ ျဖစ္ရာ၏၊ သူၾကြယ္ ထိုအေၾကာင္းကုိ ဤသို႔ မမွတ္လင့္၊ ငါသည္ ထိုအခါက ေဝလာမပုဏၰား ျဖစ္ခဲ့ဖူး၏၊ ငါသည္ ထိုႀကီးက်ယ္ေသာ အလွဴကုိ လွဴခဲ့၏။
သူႂကြယ္ ထိုအလွဴ၌ ျမတ္ေသာ အလွဴကုိ ခံထိုက္သူ တစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် မရွိခဲ့၊ တစ္ဦး တစ္ေယာက္မွ် ျမတ္ေသာ အလွဴကုိ မသုတ္သင္ႏိုင္ခဲ့။
သူႂကြယ္ ေဝလာမပုဏၰားသည္ အၾကင္ ႀကီးက်ယ္ေသာ အလွဴကုိ လွဴခဲ့၏။ အၾကင္ တစ္ဦး တစ္ေယာက္သည္ကား အယူျပည့္စံုသူ ေသာတာပန္တစ္ဦးကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊ ထိုေသာတာပန္တစ္ဦးကုိ ေကြၽးေမြးရျခင္းသည္ ထိုေဝလာမ ပုဏၰား၏ အလွဴႀကီးထက္ သာ၍ အက်ဳိးႀကီး၏။
အၾကင္သူသည္ ေသာတာပန္ တစ္ရာကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊ အၾကင္သူသည္ကား သကဒါဂါမ္တစ္ဦးကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊ ဤသကဒါဂါမ္ တစ္ဦးကုိ ေကြၽးေမြးရျခင္း သည္ ထိုေသာတာပန္ တစ္ရာကုိ ေကြၽးေမြးရျခင္းထက္ သာ၍ အက်ဳိးႀကီး၏။
အၾကင္သူသည္ သကဒါဂါမ္တစ္ရာကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊ အၾကင္သူသည္ကား အနာဂါမ္တစ္ဦးကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏ ဤ အနာဂါမ္တစ္ဦးကုိ ေကြၽးေမြးရျခင္းသည္ ထို သကဒါဂါမ္တစ္ရာကုိ ေကြၽးေမြးရျခင္းထက္ သာ၍ အက်ဳိးႀကီး၏။
အၾကင္သူသည္ အနာဂါမ္တစ္ရာကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊ အၾကင္သူသည္ကား ရဟႏၲာ တစ္ပါးကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏။ ဤ ရဟႏၲာ တစ္ပါးကုိ ေကြၽးေမြးရျခင္းသည္ ထို အနာဂါမ္တစ္ရာကုိ ေကြၽးေမြးရျခင္းထက္ သာ၍ အက်ဳိးႀကီး၏။
အၾကင္သူသည္ ရဟႏၲာတစ္ရာကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊ အၾကင္သူသည္ကား ပေစၥကဗုဒၶါတစ္ပါးကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏။ ဤ ပေစၥကဗုဒၶါတစ္ပါးကုိ ေကြၽးေမြးရျခင္း သည္ ထို ရဟႏၲာတစ္ရာကုိ ေကြၽးေမြးရျခင္းထက္ သာ၍ အက်ဳိးႀကီး၏။
အၾကင္သူသည္ ပေစၥက ဗုဒၶါတစ္ရာကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊ အၾကင္ သူသည္ကား ပူေဇာ္အထူးကုိ ခံေတာ္မူထိုက္ေသာ (အလံုးစံုေသာတရား တို႔ကုိ) ကုိယ္တိုင္ မွန္စြာ သိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏။ ဤ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ေကြၽးေမြးရျခင္းသည္ ထို ပေစၥက ဗုဒၶါတစ္ရာကုိ ေကြၽးေမြးရျခင္းထက္ သာ၍ အက်ဳိးႀကီး၏။
အၾကင္သူသည္ကား ျမတ္စြာဘုရား အမွဴးရွိေသာ ရဟန္း သံဃာကုိ ေကြၽးေမြး ရာ ၏။ ပ ။
အၾကင္သူသည္ကား အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ၌ ရွိေသာ သံဃာကုိ ရည္ၫႊန္း၍ ေက်ာင္း ေဆာက္ရာ၏။ ပ ။
အၾကင္သူသည္ကား ၾကည္ညိဳစိတ္ ရွိသျဖင့္ ဘုရား တရား သံဃာကုိ ကုိးကြယ္ရာ ဟု ဆည္းကပ္ရာ၏။ ပ ။
အၾကင္သူသည္ကား ၾကည္ညိဳစိတ္ ရွိသျဖင့္ သူ႕အသက္သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္မႈ၊ မေပးသည္ကုိ ယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္မႈ၊ ကာမဂုဏ္တို႔၌ မွားယြင္းစြာက်င့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္မႈ၊ မဟုတ္မမွန္ ေျပာျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္မႈ၊ ယစ္မူးေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေသအရက္ ေသာက္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္မႈ (ဟူေသာ) သိကၡာ ပုဒ္တို႔ကုိ ေဆာက္တည္ရာ၏။
အၾကင္သူသည္ကား အယုတ္သျဖင့္ နံ႔သာ တစ္ရွဴခန္႔မွ် အခ်ိန္ေလာက္ ေမတၱာ စိတ္ကုိ ပြါးမ်ားရာ၏၊
အၾကင္သူသည္ကား လက္ဖ်စ္ တစ္တြက္ခန္႔မွ် အခ်ိန္ေလာက္ အနိစၥသညာကုိ ပြါးမ်ားရာ၏၊ ဤလက္ဖ်စ္ တစ္တြက္ခန္႔ အခ်ိန္ေလာက္ အနိစၥသညာကုိ ပြါးမ်ားျခင္းသည္ ထိုေမတၱာ ပြါးမ်ားျခင္းထက္သာ၍အက်ဳိးႀကီး၏။
သူႂကြယ္ ေဝလာမပုဏၰားသည္ အၾကင္ အလွဴႀကီးကုိ လွဴခဲ့၏၊
အၾကင္သူသည္ကား အယူျပည့္စံုသူ (ေသာတာပန္) တစ္ဦးကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊
အၾကင္သူသည္ အယူျပည့္စံုသူ (ေသာတာပန္) တစ္ရာကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊
အၾကင္သူသည္ကား သကဒါဂါမ္ တစ္ဦးကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊
အၾကင္သူသည္ သကဒါဂါမ္ တစ္ရာကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊
အၾကင္သူသည္ကား အနာဂါမ္တစ္ဦးကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊
အၾကင္သူသည္ အနာဂါမ္တစ္ရာကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊
အၾကင္သူသည္ကား ရဟႏၲာတစ္ပါးကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊
အၾကင္သူသည္ ရဟႏၲာတစ္ရာကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊
အၾကင္သူသည္ကား ပေစၥကဗုဒၶါ တစ္ပါးကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊
အၾကင္သူသည္ ပေစၥကဗုဒၶါတစ္ရာကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊
အၾကင္သူသည္ကား ျမတ္စြာဘုရားကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊
အၾကင္သူသည္ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာကုိ ေကြၽးေမြးရာ၏၊
အၾကင္သူသည္ကား အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ၌ ရွိေသာ သံဃာကုိ ရည္ၫႊန္း၍
ေက်ာင္းေဆာက္ရာ၏၊
အၾကင္သူသည္ ၾကည္ညိဳစိတ္ရွိသျဖင့္ ဘုရား တရား သံဃာကုိ ကုိးကြယ္ရာ၏၊
အၾကင္သူသည္ကား သူ႕အသက္ သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္မႈ။ပ။
ယစ္မူးေမ့ေလ်ာ့ျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေသာ ေသအရက္ေသာက္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ မႈ ဟူေသာ သိကၡာပုဒ္တို႔ကုိ ေဆာက္တည္ရာ၏၊
အၾကင္သူသည္ နံ႔သာ တစ္ရွဴခန္႔မွ် အခ်ိန္ေလာက္ ေမတၱာစိတ္ကုိ ပြါးမ်ားရာ၏၊
အၾကင္သူသည္ကား လက္ဖ်စ္တစ္တြက္ခန္႔မွ် အခ်ိန္ေလာက္ အနိစၥသညာကုိ ပြါးမ်ားရာ၏၊
ဤ လက္ဖ်စ္ တစ္တြက္ခန္႔မွ် အခ်ိန္ေလာက္ အနိစၥသညာကုိ ပြါးမ်ားျခင္းသည္ ထိုေမတၱာစိတ္ကုိ ပြါးမ်ားျခင္းထက္ သာ၍ အက်ဳိးႀကီး၏ ဟု (မိန္႔ေတာ္မူ၏)။
၁ဝ - ေဝလာမသုတ္၊ သေမၻာဓိဝဂ္၊ နဝကနိပါတ္၊ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္။
ဝိပႆနာ အက်ိဳးၾကီးမားပံု …
ျမတ္ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရားသည္ သာဝတၳိျပည္မြန္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူေနစဥ္အခါ၌ ေက်ာင္းဒါယကာၾကီး အနာထပိဏ္ သူေဌးအား အလွဴဒါနနွင့္ ပတ္သက္၍ ေဝလာမသုတ္တရားေတာ္ကို မိန္.ေတာ္မူသည္။
၁။ ေဝလာမသုတ္တရားေတာ္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ကား … ေရွးအခါက ေဝလာမအမည္ရွိ ပုဏၰားသူေဌးၾကီးသည္ မဟာဒါနအလွဴတာ္ကို ေပးလွူ၏။ ယင္းအလွဴ၌ ေငြဒဂၤါး အျပည့္ပါေသာ ေရႊခြက္ၾကီး ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္၊ ေရႊဒဂၤါး အျပည့္ပါေသာ ေငြခြက္ၾကီးေပါင္း ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ စသည္ျဖင့္ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ေပါင္း မ်ားစြာေသာ ရတနာ ခုနွစ္ပါး ဆင္ျမင္းကြ်ဲႏြား၊ အဝတ္အထည္ အသံုးအေဆာင္ ပစၥည္းအစံုေပါင္း မ်ားစြာကို ေပးလွဴသည္။ အလွဴေတာ္ၾကီးသည္ကား ျမစ္ေရအလ်င္ၾကီး တရေဟာစီးသကဲ့သို. အၾကီးအက်ယ္လွဴျခင္း ျဖစ္ေပသည္။
၂။ သာသနာပအခါ၌ ဤမွ်ၾကီးက်ယ္ေသာ ေဝလာမပုဏၰား၏ မဟာအလွဴေတာ္ၾကီးသည္ သာသနာေတာ္တြင္း၌ အယူသီလနွင့္ျပည့္စံုေသာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ လူဝတ္ေၾကာင္တစ္ေယာက္အား ထမင္းတစ္ထပ္ ေပးလွဴရသေလာက္ အက်ိဳးမၾကီးေခ်။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ လူဝတ္ေၾကာင္ တစ္ေယာက္အား ထမင္းတစ္ထပ္ ေပးလွဴရသည္က အက်ိဳးပို၍ ၾကီးမားသည္။
၃။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ လူဝတ္ေၾကာင္တစ္ရာကို ေကြ်းေမြးေပးလွဴရသည္ထက္ ေသာတာပန္တစ္ေယာက္အား ေပးလွဴရသည္က အက်ိဳးပို၍ ၾကီးမားသည္။
၄။ ေသာတာပန္တစ္ရာကို ေပးလွဴရသည္ထက္ သကဒါဂါမ္ တစ္ေယာက္အား ေပးလွဴရသည္က အက်ိဳးပို၍ ၾကီးမားသည္။
၅။ သကဒါဂါမ္တစ္ရာကို ေပးလွဴရသည္ထက္ အနာဂါမ္ တစ္ေယာက္ကို ေပးလွဴရသည္က ပို၍ အက်ိဳး ၾကီးမားသည္။
၆။ အနာဂါမ္တစ္ရာကို ေပးလွဴရသည္ထက္ ရဟ ႏၱာတစ္ပါးကို ေပးလွဴရသည္က ပို၍ အက်ိဳးၾကီးမားသည္။
၇။ ရဟ ႏၱာတစ္ရာကို ေပးလွဴရသည္ထက္ ပေစၥကဗုဒၶါတစ္ပါးကို ေပးလွဴရသည္က ပို၍ အက်ိဳးၾကီးမားသည္။
၈။ ပေစၥကဗုဒၶါတစ္ရာကို ေပးလွဴရသည္ထက္ သဗၺညဳဘုရားတစ္ဆူကို ေပးလွဴရသည္က ပို၍ အက်ိဳးၾကီးမားသည္။
၉။ ဘုရားရွင္အားေပးလွဴရသည္ထက္ သံဃိကေက်ာင္းတစ္ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းရသည္က ပို၍ အက်ိဳးၾကီးမားသည္။
၁၀။ ထို.ထက္ မိမိကုိယ္တိုင္ သရဏဂံု ေဆာက္တည္ျခင္းက ပို၍အက်ိဳးၾကီး၏။
၁၁။ ထို.ထက္ မိမိကိုယ္တိုင္ ငါးပါးသီလေစာင့္ထိန္းျခင္းက ပို၍ အက်ိဳးၾကီးမား၏။
၁၂။ ထို.ထက္ ေမတၱာဘာဝနာကို နံ.သာတစ္ခါ႐ွူမွ် ပြားျခင္းက ပို၍ အက်ိဳးၾကီး၏။
၁၃။ ထို.ထက္ အနိစၥဝိပႆနာ ဘာဝနာကို နို.တစ္ညွစ္မွ် ပြားျခင္းက ပို၍ အက်ိဳးၾကီးမား၏။ …
ဟူ၍ ေဟာၾကားေတာ္မူေပသည္။ ယင္းတရားအားလံုးကို ျခံဳ၍ သံုးသပ္လိုက္ေသာအခါ …
(၁)မွ(၉) အထိသည္ … ဒါန ကုသိုလ္တရားမ်ိဳး ျဖစ္သည္၊
(၂)မွ(၁၁) အထိသည္… သီလ ကုသိုလ္တရားမ်ိဳး ျဖစ္သည္၊
(၁၂)မွာ သမထဘာဝနာ ကုသိုလ္မ်ိဳး ျဖစ္၍ (၁၃)မွာ ဝိပႆနာ ဘာဝနာ ကုသိုလ္မ်ိဳးျဖစ္သည္။
သို.ျဖစ္၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဤေဝလာမသုတ္ေတာ္ျဖင့္ …. ဒါနကုသိုလ္ထက္ သီလကုသိုလ္မ်ိဳးက ျမတ္သည္၊ သီလကုသိုလ္မ်ိဳးထက္ သမထဘာဝနာ ကုသိုလ္မ်ိဳးက ျမတ္သည္၊ သမထ ဘာဝနာကုသိုလ္မ်ိဳးထက္ ဝိပႆနာဘာဝနာ ကုသိုလ္မ်ိဳးက ျမတ္သည္ ဟူ၍ ခြဲျခားသတ္မွတ္ေတာ္ မူေၾကာင္းကုိ သိရွိရေပသည္။ ဤသည္ကို သိရွိျခင္းျဖင့္ ဝိပႆနာဘာဝနာသည္ မည္မွ် အက်ိဳးေက်းဇူးၾကီးမားသည္ကို နွိုင္းယွဥ္ သိရွိနိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
(ေက်ာ္နႏၵေအာင္၏ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ ဝိပႆနာရွုနည္းမ်ား ပထမတြဲမွ ေကာက္နုတ္ေဖာ္ျပပါသည္။)
မူရင္း http://www.lknt.org/2008/12/blog-post_657.html
http://satekuupuyar.blogspot.com/2012/08/blog-post_7845.html
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment