"စာဝင္ဖတ္သူဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းအား348ဓမၼဘေလာ့ဒ္မွေႏြးေထြးစြာၾကိဳဆိုပါ၏"

"စာဝင္ဖတ္သူဓမၼမိတ္ေဆြအေပါင္းအား348ဓမၼဘေလာ့ဒ္မွေႏြးေထြးစြာၾကိဳဆိုပါ၏"

Thursday, September 20, 2012

"အနီးရန္သူ" & "အေဝးရန္သူ"


"အနီးရန္သူ"
 အနီးကပ္ ဆန္႔က်င့္တဲ့ သေဘာတရားက ကရုဏာနဲ႔ ဆင္ဆင္တူၿပီးေတာ့ ကရုဏာ ေယာင္ေဆာင္ႏုိင္တယ္။ အဲဒီတရားဟာ အနီးကပ္ ဆန္႔က်င္တဲ့ သဘာ၀တရားျဖစ္တယ္။ အဲဒါကုိ သိပ္သတိထားရတယ္။ ဘုန္းႀကီးတုိ႔တစ္ေတြမွာ အနီးရန္သူနဲ႔ အေ၀းရန္သူဆုိရင္ အနီးရန္သူကုိ သိပ္သတိထားရတယ္။ အနီးရန္သူက ဒုကၡေကာင္းေကာင္းေပးႏိုင္တယ္။ အေ၀းရန္သူက ဒုကၡေပးႏုိင္ေပမယ့္ အနီးရန္သူလုိ မဟုတ္ဘူး။ ဒုကၡေပးဖုိ႔ အခ်ိန္ယူရမယ္။ အနီးကပ္ရန္သူဆုိတာ သဘာ၀ခ်င္း ဆင္ဆင္တူတဲ့ ေသာက ျဖစ္တယ္။ ကရုဏာ နဲ႔ ေသာက ဟာ အလြန္နီးစပ္တယ္တဲ့။ ကရုဏာ ဆုိတာဟာ တစ္ဖက္သားကုိ ၾကည့္ၿပီး စိတ္ရဲ႕ ၾကင္နာမႈကို ေခၚတယ္။ ေသာက ဆုိတာက ေဒါသနဲ႔ယွဥ္ၿပီး စုိးရိမ္မႈ ခံစားခ်က္တစ္ခု ျဖစ္တယ္။ ကရုဏာဆုိတဲ့ ေဘာင္ကုိ ေက်ာ္ၿပီး ေသာက ျဖစ္သြားရင္ ကုသုိလ္လုိလုိနဲ႔ အကုသုိလ္ျဖစ္သြားေရာ။ ေသာက ဆုိတာက ေဒါသနဲ႔ယွဥ္တဲ့ခံစားခ်က္ျဖစ္တယ္။ ေဒါမနႆ ေ၀ဒနာလုိ႔ ေခၚတယ္။ ေဒါမနႆေ၀ဒနာဆုိတာ စိတ္ရဲ႕ အရုပ္ဆုိး အက်ည္းတန္တဲ့ ခံစားမႈမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ အဲဒီခံစားမႈမ်ိဳးကုိ ေသာက လုိ႔ေခၚတယ္။ ကရုဏာဟာ အဲဒီလုိ ေသာကမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။ သူတစ္ပါး ဒုကၡ ေရာက္ေနတာကိုမေနစိမ့္တာ၊ ၿငိမ္ၿပီးမေနႏုိင္တာ၊ ကူညီေျဖရွင္းခ်င္တဲ့စိတ္ေတြ တဖြားဖြား ျဖစ္ၿပီးေနတာမ်ိဳးျဖစ္တယ္။ သဘာ၀ခ်င္း ဆင္ဆင္တူတဲ့ အနီးကပ္ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္တဲ့ ေသာကကုိ သတိထားရမယ္။ေသာက က ကရုဏာေယာင္ေဆာင္ၿပီးေတာ့ ၀င္လာတတ္တယ္။ အဲဒါဟာ ကရုဏာ အစစ္မဟုတ္ဘူးတဲ့။ အကုသုိလ္ျဖစ္တယ္ေပါ့။ ကရုဏာစစ္စစ္ဆုိတာ အင္မတန္မွ မြန္ျမတ္သန္႔စင္တဲ့ တရား။ ကရုဏာတရားကုိ မိမိသႏၱာန္မွာ ျဖစ္ပြားေစခ်င္ရင္ ဘယ္လုိျဖစ္ပြားေစရမလဲ။ ဒုကၡာ မုစၥႏၱဳ အခက္ခဲေတြမွ လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ။ ဒီလုိ အက်ပ္အတည္းႀကီးမွ လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစ။ ဒုကၡေတြမွ လြတ္ေျမာက္ၾကပါေစဆုိတဲ့ ဒီလုိစိတ္ဓါတ္မ်ိဳးေတြ ျဖစ္ပြားေစရမယ္။ ေသာက ဆုိတာဟာ အဲဒီလုိမဟုတ္ဘူး။ ျဖစ္ရေလျခင္းဆုိၿပီး ၀မ္းနည္းတဲ့ သေဘာျဖစ္တယ္။ ဒီႏွစ္ခုဟာ ဆင္ဆင္တူသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေသာက သည္ ကရုဏာရဲ႕ အနီးကပ္ရန္သူလုိ႔ စာေပက်မ္းဂန္ေတြ မ်ာဆုိတယ္။ အဲဒီေတာ့ အနီးကပ္ ရန္သူ၊ အနီးကပ္ သဘာ၀တရားကုိ သတိထားၿပီး မျဖစ္လာေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ လုိအပ္တယ္။(ေဒါက္တာအရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ၏ ဘ၀ဆည္းဆာ ကရုဏာ စာအုပ္မွတင္ျပျခင္းသာ)

"အေဝးရန္သူ"
 ေနာက္တစ္ခုက အေ၀းရန္သူျဖစ္တယ္။ အေ၀းရန္သူဆုိတာ သိသာျမင္သာလုိ႔ အေ၀းရန္သူလုိ႔ေခၚတာ၊ ကရုဏာနဲ႔ သဘာ၀ခ်င္း မတူတဲ့ ရက္စက္မႈ ၀ိဟိ ံသာ တရားျဖစ္တယ္။ ကရုဏာက ၾကင္နာတယ္၊ ၀ိဟိ ံသာက ရက္စက္တယ္။ ရက္စက္မႈႏွင့္ ၾကင္နာမႈဆုိတာဟာ သဘာ၀ခ်င္း တူရဲ႕လား။ မတူဘူးေနာ္။ သဘာ၀ခ်င္းမတူပဲ ကြဲျပားျခားနားသည့္ အတြက္ေၾကာင့္ အဲဒါကုိ ကရုဏာ ရဲ႕ အေ၀းရန္သူ(သုိ႔)အေ၀းဆန္႔က်င္ဘက္တရားလုိ႔ ေျပာရမယ္။ေအး၊ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ ကရုဏာပြားၿပီဆုိရင္ အနီးကပ္ရန္သူကုိ သတိထားၿပီး အေ၀းရန္သူျဖစ္တဲ့ ၀ိဟိ ံသာ တရားကုိ ေပ်ာက္ကြယ္ေအာင္ လုပ္ရမယ္။ ဒါမွ သန္႔စင္တဲ့၊ မြန္ျမတ္တဲ့၊ သဘာ၀တရားျဖစ္တဲ့ ကရုဏာ ျဖစ္လာႏိုင္မယ္။ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က သတၱ၀ါေတြကုိ ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါမွာ သနားၾကင္နာတဲ့ ကရုဏာ တရားေတြေျမာက္မ်ားစြာျဖစ္တယ္။ အဲဒီ ကရုဏာျဖစ္ပံုနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တစ္ခုေလာက္ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ေလာက လူသားေတြဟာ ဗ်ာဓိ လို႔ဆုိတဲ့ ေရာဂါေ၀ဒနာေတြ ႏွိပ္စက္ၿပီးေနတယ္။ ဒါ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ထဲကုိ ၾကည့္လုိ႔မရဘူး၊ လူသားေတြအတြက္ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ဒီကေန႔ေခတ္မွာ လူဦးေရဟာ သန္းေပါင္း(၆၀၀၀)ေလာက္ရွိမယ္။ အဲဒီ သန္းေပါင္း(၆၀၀၀)ေလာက္ရွိတဲ့ လူသားေတြထဲမွာ ေရာဂါေ၀ဒနာျဖစ္ေနတဲ့ လူသားေတြဟာ အမ်ားႀကီးရွိတယ္ေနာ္။ အဲဒီလုိ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ ပုဂိၢဳလ္ေတြကို ျမတ္စြာဘုရားကၾကည့္ၿပီး ဗ်ာဓိနာ အဘိဘူေတာ ေလာကသႏၷိ၀ါေသာ ေလာကမွာရွိတဲ့ သတၱ၀ါေတြဟာ ဗ်ာဓိတရားရဲ႕ လႊမ္းမုိးမႈကုိ ခံေနၾကရတယ္။ ျမင္ရတဲ့အခါ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သႏၱာန္မွာ အၾကင္နာတရားေတြ တဖြားဖြား ေပၚလာတယ္၊ မဟာကရုဏာေတြျဖစ္လာတယ္။ ထုိ႔အတူပဲ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္က ဒိဗၺစကၡဳ ဥာဏ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ ၾကည့္လုိက္မယ္ဆုိရင္ စကၠန္႔ႏွင့္အမွ် သတၱ၀ါေတြဟာ ေသဆံုးေနၾကတာကုိ ေတြ႔ရတယ္။ အဲဒီလုိ ေသဆံုးေနၾကတာကုိ ေတြ႔ရတဲ့အခါ မရေဏန အဗၻာဟေတာ ေလာကသႏၷိ၀ါေသာ ေအး...ေသျခင္းတရားဟာ သတၱ၀ါေတြကို လႊမ္းမုိးႏွိပ္စက္ေနပါလားလုိ႔ သတၱ၀ါေတြကုိ အင္မတန္မွ သနားတဲ့ ကရုဏာေပၚလာတယ္။ ဒီေသျခင္းတရားက လြတ္ေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ရမလဲ။ ေရာဂါေ၀ဒနာေတြက လြတ္ေအာင္ ဘယ္လုိုလုပ္ရမလဲဆုိတဲ့ နည္းလမ္းေတြကို စဥ္းစားလႈံ႕ေဆာ္ေစတတ္တဲ့ ႏွလံုးသားထဲမွာ ၿငိမ္မေနပဲနဲ႔ ေရာဂါေ၀ဒနာေတြက လြတ္ေျမာက္ေအာင္၊ ေသျခင္းတရားက လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ဘယ္လုိစြမ္းေဆာင္ေပးရမလဲဆုိတဲ့ ရႈျမင္တဲ့ ဥာဏ္နဲ႔ ယွဥ္တဲ့ မဟာကရုဏာေတာ္ ဟာ ေပၚလာတယ္။ ဒါ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ သႏၱာန္မွာ ဒီ(၂)ခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ကရုဏာ ျဖစ္ပံုပဲ။

(ေဒါက္တာ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ံသ၏ ဘ၀ဆည္းဆာ ကရုဏာမွ)by ဓမၼေအးရိပ္

No comments:

Post a Comment