ေမတၱာပုိ႔တဲ့အတြက္ ပို႔တဲ့လူမွာ ေအာက္ပါ ေမတၱာအက်ိဳး ၁၁-မ်ိဳးကို ရပါတယ္။
အိပ္ႏူိးခ်မ္းသာ၊
ယုတ္မာမမက္၊ ႏွစ္သက္ လူနတ္၊ ေစာင့္မွတ္ နတ္မ်ား၊ ဆိပ္ကားမႏွံ႕၊
စိတ္ျပန္႕ၾကည္ၾကည္၊ ရႊင္သည့္မ်က္ႏွာ၊ ေသခါမေတြ၊ လားေလျဗဟၼာ၊ ဆယ့္တစ္ခါဟု၊
ေမတၱာနိသင္၊ က်ိဳးဆက္တင္သည္၊ ရွင္လူအမ်ား က်င့္ရာေသာ္ ---ဆုိတဲ့ ၀ိသုဒၶိမဂ္
နိသွ်ဆရာေတာ္ရဲ႕ လကၤာအရ -၁။ ခ်မ္းသာစြာ အိပ္ရသည္။
၂။ ခ်မ္းသာစြား ႏူိးရသည္။
၃။ အိမ္မက္ဆုိး မမက္ဘူး။
၄။ လူေတြ ခ်စ္တယ္။
၅။ နတ္ေတြ ခ်စ္တယ္။
၆။ နတ္ေတြက ေစာင့္ေရွာက္တယ္။
၇။ မီးမေလာင္၊ အဆိပ္မတက္၊ လက္နက္မထိဘူး။
၈။ စိတ္တည္ျငိမ္တယ္။
၉။ မ်က္ႏွာၾကည္လင္ ရႊင္ျပံဳးတယ္။
၁၀။ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ ေသရတယ္။
၁၁။ ေသရင္ ျဗဟၼာျပည္ ေရာက္ႏုိင္တယ္။
အဲဒီအက်ိဳး ၁၁-မ်ိဳးကို ခံစားရပါတယ္။
ျပီးေတာ့ ဣတိ၀ုတ္ ပါဠိေတာ္ ေမတၱာဘာ၀နာသုတ္မွာ ဒါန၊ သီလ စတဲ့ ပုညကိရိယာ၀တၳဳ ၁၀-မ်ိဳးကို ျပဳလုပ္ေနမႈဟာ ေမတၱာစ်ာန္ကုိ ပြားမ်ားမႈရဲ႕ တစ္ဆယ့္ေျခာက္စိတ္ တစ္စိတ္ကိုပင္ မမီဘူး။ ေမတၱာဘာ၀နာ အက်ိဳးကသာ လႊမ္းမုိးေတာက္ေျပာင္ ထြန္းလင္းတင့္တယ္တယ္လုိ႔ ေဟာထားတယ္။
ျပီးေတာ့ မ်က္စိတစ္မွိတ္ လက္ေဖ်ာက္တစ္တီး ၾကားေလာက္ ေမတၱာဘာ၀နာကို ပြားမ်ားျပီးတဲ့ ရဟန္းဟာ တုိင္းသူျပည္သား ဒကာ၊ ဒကာမေတြက အျမတ္တႏူိး လွဴဒါန္းတဲ့ ဆြမ္းကို စားသင့္ စားထုိက္ျပီလို႔ အဂၤုတၳိဳရ္မွာ ေဟာပါတယ္။
အခုကာလ ေမတၱာဘာ၀နာ ပြားမ်ားျပီး အၾကားအျမင္ေပါက္ကာ သတၱ၀ါေတြကို ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ထူး ပုဂၢိဳလ္ျမတ္ေတြ အထင္အရွားရွိေနတာဟာလဲ ေမတၱာရဲ႕ တန္ခိုးကို ေဖာ္ျပေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏြားႏုိ႕တစ္ညွစ္၊ နံ႕သာတရူပ္ရူေသာကာလမွ် ေမတၱာဘာ၀နာကို ပြားမ်ားတာက ဆြမ္းဟင္းေကာင္း အုိးၾကီးတစ္ခ်က္ လွဴရသည္ထက္ အက်ိဳးမ်ားေၾကာင္း နိဒါနသံယုတ္ ၾသပမၼသုတ္မွာ ေဟာထားတယ္။
အလြန္ထက္လွတဲ့ လွံသြားကို လူေတြမကုိင္၀ံ့သလုိ ေမတၱာဘာ၀နာ ပြားထားသူကို ဘီလူး၊ သရဲေတြက မကပ္ေရာက္ မႏွိပ္စက္ႏုိင္ေၾကာင္း နိဒါနသံယုတ္မွာ ေဟာထားတယ္။
ေမတၱာအက်ိဳးနဲ႕ ပတ္သက္ျပီး ေဟာထားခ်က္ေတြ ပိဋကမွာ အေတာ္မ်ားမ်ား ရွိပါေသးတယ္။
ေမတၱသုတ္ပရိတ္ေတာ္ ၀တၳဳျဖစ္စဥ္
သာ၀တၳိျပည္မြန္
ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား သီတင္းသံုး စံေနေတာ္မႈစဥ္
ငါးရာေသာရဟန္း အစု တစ္စုသည္ တစ္ခုေသာ ၀ါ၀င္ခါနီးကာလ၌ ျမတ္စြာဘုရားသခင္အား
ဖူးေျမာ္ရွိခိုး၍ ကမၼ႒ာန္းနိႆယမ်ား ယူကာေတာအုပ္ တစ္ခုတြင္ ၀ါဆုိလ်က္
ကမၼဌာန္းတရား အားထုတ္ၾကေလသည္။
ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ေတာအုပ္အနီး ရြာမ်ားတြင္ နံနက္ဆြမ္းကို ျပည့္စံုေစလ်က္ ေတာအုပ္အနီး ရြာမ်ားတြင္ နံနက္ဆြမး္ကို ျပည့္စံုေစလ်က္ ညအခါမွာ ေတာအုပ္တြင္းရွိ သစ္ပင္ၾကီးမ်ားကို မွီခိုကာ တစ္ပင္လွ်င္ တစ္ပါးက် သီတင္းသံုး၍ တရားက်င့္ေတာ္မႈၾကေလ၏။ ထုိအခ်ိန္တြင္ သစ္ပင္ေပၚရွိ ရုကၡစုိး မ်ားသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ အထက္တြင္ မေန၀ံ့ၾကသျဖင့္ ေျမျပင္တြင္ ဆင္း၍ ဒုကၡခံကာ ေနထုိင္ၾကရေလသည္။
အခ်ိဳ႕ရုကၡစုိးမ်ားမွာ ကေလးငယ္မ်ားရွိၾကသျဖင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား တစ္ေန႔ျပန္ႏုိး တစ္ရက္ျပန္ႏိုးျဖင့္ ေစာင့္စား ေနပါေသာ္လည္း ရုတ္တရက္ မျပန္ေတာ့သျဖင့္ အခ်င္းခ်င္းညိွႏႈိင္းကာ ငါးရာေသာ ရဟန္းတုိ႔ ေၾကာက္လန္႕ထြက္ေျပး ေစေရးအတြက္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ဘီလူးၾကီး၊ နဂါးၾကီးအျဖစ္ျပ၍ လည္းေကာင္း၊ ထိတ္လန္႕ဖြယ္ရာ အသံဆုိး အသံနက္ၾကီးမ်ားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ရႊံရွာဖြယ္ရာ အပုပ္နံ႕ၾကီးမ်ားျဖင့္လည္းေကာင္း ေျခာက္လွန္႕ ဖ်က္ဆီးၾကေတာ့သည္။
ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ တစ္ပါးစီ ေျခာက္လွန္႕ခံၾကရသည္ျဖစ္ရာ ကမၼ႒ာန္းဘာ၀နာကို အားထုတ္ရာတြင္ သမာဓိ မရႏုိင္ေတာ့သည့္အဆံုး ေခါင္းေဆာင္မေထရ္ၾကီးအား အသိေပးလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားရွိရာ သာ၀တၱိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ျပန္လာခဲ့ၾကေလသည္။
ဘုရားသခင္၏ ေရွ႕ေမွာက္၌ ျဖစ္ပ်က္ပံုအေၾကာင္းမ်ားကို ေလွ်ာက္ထားသည့္အခါ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက ရဟန္းငါးရာတုိ႔ကို ေမတၱာကမၼဌာန္း စီးျဖန္းၾကေစရန္ ေမတၱသုတ္ေတာ္ကို ေဟာေဖာ္သင္ၾကား၍ ယင္းေတာအုပ္သို႔ပင္ ျပန္လည္ ေစလႊတ္လုိက္ေလသည္။
ေမတၱာ ကမၼဌာန္း စီးျဖန္း၍ ေမတၱသုတ္ကုိ ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္သြားေသာ ရဟန္းေတာ္ငါးရာကို ရုကၡစုိးနတ္တုိ႔သည္ မနာလုိစိတ္မ်ား ေပ်ာက္ကြယ္၍ လူအျဖစ္ ဖန္ဆင္းလ်က္ ခရီးဦး ၾကိဳသူၾကိဳ၊ ေျခေဆးသူက ေဆး၊ သပိတ္ေပြ႕သူက ေပြ႕ႏွင့္ လုပ္ေကြ်းၾကကာ ၀ါကြ်တ္သည့္အခါတြင္ ရဟန္းငါးရာတို႔ မွာ ေကာင္းစြာတရားထူးရသည္မွ စ၍ ေမတၱသုတ္ေတာ္ ျဖစ္ေပၚ ရြတ္ဖတ္ခဲ့ၾကပါသတည္း။
အလ်ဥ္းသင့္၍ လူတို႔၌ မထားသင့္ မထားအပ္ေသာ ဗုဒၶ၏ အဆုိအမိန္႕ တစ္ရပ္ကို ထပ္မံတင္ျပလုိပါသည္။ “ပဋိဃနိမိတၱဥၥ၊ မႏွစ္သက္အပ္ေသာ အနိ႒ာရုံသည္လည္းေကာင္း။ အေယာနိေသာ မနသိကာေရာ စ၊ မသင့္မတင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္းသည္လည္းေကာင္း။ ဘိကၡေ၀၊ ရဟန္းတုိ႔။ ေခါ၊ စင္စစ္။ ေဒါသႆ၊ ေဒါသ၏။ ဥပၸါဒါယ၊ ျဖစ္ျခင္းငွာ။ ပစၥယာ၊ အေၾကာင္းတုိ႔ကား။ ဣေမ ေဒြ၊ ဤႏွစ္ပါးတုိ႔သာလွ်င္တည္း။”
ဟုဆုိပါသည္။ ေဒါသ၏ မႈလရင္းျမစ္ကို ပယ္သတ္၍ ေမတၱာပြားႏုိင္ရန္ လုိအပ္လွပါေၾကာင္း ထပ္ေဆာင္း တင္ျပအပ္ပါသတည္း။
၃ - ေမတၱာသုတ္ (ပါဠိ)
၁။ ယႆာႏုဘာ၀ေတာ ယကၡာ၊ ေန၀ ဒေႆႏိ ၱ ဘီသနံ။
ယဥွီ ေစ၀ါႏုယုဥၹေႏ ၱာ၊ ရတၱိႏၵိ၀’ မတႏၵိေတာ။
၂။ သုခံ သုပတိ သုေတၱာ စ၊ ပါပံ ကိဥၥိ န ပႆတိ။
ဧ၀မာဒိဂုဏူေပတံ၊ ပရိတၱံ တံဘဏာမ ေဟ။
၃။ ကရဏီယမတၳကုသေလန၊
ယႏ ၱ သႏံ ၱ ပဒံ အဘိသေမစၥ။
သေကၠာ ဥဇူ စ သုဟုဇူ စ၊
သု၀ေစာ စႆ မုဒု အနတိမာနိ။
၄။ သႏ ၱဳႆေကာ စ သုဘေရာ စ၊
အပၸကိေစၥာ စ သလႅဟုက၀ုတၱိ၊
သႏိ ၱျႏၵိေယာ စ နိပေကာ စ၊
အပၸဂေဗ ၻာ ကုေလသြ’ နႏုဂိေဒၶါ။
၅။ န စ ခုဒၵ’မာစေရ ကိဥၥိ၊
ေယန ၀ိည ူ ပေရ ဥပ၀ေဒယ်ံဳ။
သုခေနာ ၀ ေခမိေနာ ေဟာႏ ၱဳ၊
သဗၺသတၱာ ဘ၀ႏ ၱဳ သုခိတတၳာ။
၆။ ေယ ေကစိ ပါနဘူတတၳိ၊
တသာ ၀ါ ထာ၀ရာ ၀’န၀ေသသာ။
ဒီဃာ ၀ါေယ ၀ မဟႏ ၱာ၊
မဇၥိ်မာ ရႆကာ အဏုကထူလာ။
၇။ ဒီ႒ာ ၀ါေယ၀ အဒ႒ာ၊
ေယ ၀ ဒူေရ ၀သႏိ ၱ အ၀ိဒူေရ။
ဘူတာ ၀ သမ ၻေ၀သီ ၀၊
သဗၺသတၱာ ဘ၀ႏ ၳဳ သုခိတတၳာ။
၈။ န ပေရာ ပရံ နိကုေဗၺထ၊
နာတိမေညထ ကတၳစိ န ကဥၥိ။
ဗ်ာေရာသနာ ပဋိဃသည၊
နာညမညႆ ဒုကၡမိေစ ၦယ်။
၉။ မာတာ ယထာ နိယံ ပုတၱ-
မာယုသာ ဧကပုတၱမႏုရေကၡ။
ဧ၀မၸိ သဗၺဘူေတသု၊
မာနသံ ဘာ၀ေယ အပရိပာဏံ။
၁၀။ ေမတၱဥၥ သဗၺလာကသိၼ ံ၊
မာနသံ ဘာ၀ေယ အပရိမာဏံ။
ဥဒၶံ အမဓာ စ တိရိယဥၥ၊
အသမၺာဓံ အေ၀ရ’မသပတံၳ။
၁၁။ တိ႒ံ စရံ နိသိေႏၷာ ၀၊
သယာေနာ ယာ၀တာ’ႆ ၀ိတမိေဒၶါ။
ဧတံ သတိ ံ အဓိေ႒ယ်၊
ျဗဟၼ’ေမတံ ၀ိဟာရ’မိဓ မာဟု။
၁၂။ ဒီဌိဥၥ အႏုပဂၢမၼ၊
သီလ၀ါ ဒႆေနန သမၸေႏၷာ။
ကာေမသု ၀ိေနယ် ေဂဓံ၊
နဟိ ဇာတု’ဂၢဗ ၻေသယ် ပုန ေရတိ။
ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ ေတာအုပ္အနီး ရြာမ်ားတြင္ နံနက္ဆြမ္းကို ျပည့္စံုေစလ်က္ ေတာအုပ္အနီး ရြာမ်ားတြင္ နံနက္ဆြမး္ကို ျပည့္စံုေစလ်က္ ညအခါမွာ ေတာအုပ္တြင္းရွိ သစ္ပင္ၾကီးမ်ားကို မွီခိုကာ တစ္ပင္လွ်င္ တစ္ပါးက် သီတင္းသံုး၍ တရားက်င့္ေတာ္မႈၾကေလ၏။ ထုိအခ်ိန္တြင္ သစ္ပင္ေပၚရွိ ရုကၡစုိး မ်ားသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ား၏ အထက္တြင္ မေန၀ံ့ၾကသျဖင့္ ေျမျပင္တြင္ ဆင္း၍ ဒုကၡခံကာ ေနထုိင္ၾကရေလသည္။
အခ်ိဳ႕ရုကၡစုိးမ်ားမွာ ကေလးငယ္မ်ားရွိၾကသျဖင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား တစ္ေန႔ျပန္ႏုိး တစ္ရက္ျပန္ႏိုးျဖင့္ ေစာင့္စား ေနပါေသာ္လည္း ရုတ္တရက္ မျပန္ေတာ့သျဖင့္ အခ်င္းခ်င္းညိွႏႈိင္းကာ ငါးရာေသာ ရဟန္းတုိ႔ ေၾကာက္လန္႕ထြက္ေျပး ေစေရးအတြက္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ဘီလူးၾကီး၊ နဂါးၾကီးအျဖစ္ျပ၍ လည္းေကာင္း၊ ထိတ္လန္႕ဖြယ္ရာ အသံဆုိး အသံနက္ၾကီးမ်ားျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ရႊံရွာဖြယ္ရာ အပုပ္နံ႕ၾကီးမ်ားျဖင့္လည္းေကာင္း ေျခာက္လွန္႕ ဖ်က္ဆီးၾကေတာ့သည္။
ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ တစ္ပါးစီ ေျခာက္လွန္႕ခံၾကရသည္ျဖစ္ရာ ကမၼ႒ာန္းဘာ၀နာကို အားထုတ္ရာတြင္ သမာဓိ မရႏုိင္ေတာ့သည့္အဆံုး ေခါင္းေဆာင္မေထရ္ၾကီးအား အသိေပးလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားရွိရာ သာ၀တၱိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္သို႔ ျပန္လာခဲ့ၾကေလသည္။
ဘုရားသခင္၏ ေရွ႕ေမွာက္၌ ျဖစ္ပ်က္ပံုအေၾကာင္းမ်ားကို ေလွ်ာက္ထားသည့္အခါ ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားက ရဟန္းငါးရာတုိ႔ကို ေမတၱာကမၼဌာန္း စီးျဖန္းၾကေစရန္ ေမတၱသုတ္ေတာ္ကို ေဟာေဖာ္သင္ၾကား၍ ယင္းေတာအုပ္သို႔ပင္ ျပန္လည္ ေစလႊတ္လုိက္ေလသည္။
ေမတၱာ ကမၼဌာန္း စီးျဖန္း၍ ေမတၱသုတ္ကုိ ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္သြားေသာ ရဟန္းေတာ္ငါးရာကို ရုကၡစုိးနတ္တုိ႔သည္ မနာလုိစိတ္မ်ား ေပ်ာက္ကြယ္၍ လူအျဖစ္ ဖန္ဆင္းလ်က္ ခရီးဦး ၾကိဳသူၾကိဳ၊ ေျခေဆးသူက ေဆး၊ သပိတ္ေပြ႕သူက ေပြ႕ႏွင့္ လုပ္ေကြ်းၾကကာ ၀ါကြ်တ္သည့္အခါတြင္ ရဟန္းငါးရာတို႔ မွာ ေကာင္းစြာတရားထူးရသည္မွ စ၍ ေမတၱသုတ္ေတာ္ ျဖစ္ေပၚ ရြတ္ဖတ္ခဲ့ၾကပါသတည္း။
အလ်ဥ္းသင့္၍ လူတို႔၌ မထားသင့္ မထားအပ္ေသာ ဗုဒၶ၏ အဆုိအမိန္႕ တစ္ရပ္ကို ထပ္မံတင္ျပလုိပါသည္။ “ပဋိဃနိမိတၱဥၥ၊ မႏွစ္သက္အပ္ေသာ အနိ႒ာရုံသည္လည္းေကာင္း။ အေယာနိေသာ မနသိကာေရာ စ၊ မသင့္မတင့္ ႏွလံုးသြင္းျခင္းသည္လည္းေကာင္း။ ဘိကၡေ၀၊ ရဟန္းတုိ႔။ ေခါ၊ စင္စစ္။ ေဒါသႆ၊ ေဒါသ၏။ ဥပၸါဒါယ၊ ျဖစ္ျခင္းငွာ။ ပစၥယာ၊ အေၾကာင္းတုိ႔ကား။ ဣေမ ေဒြ၊ ဤႏွစ္ပါးတုိ႔သာလွ်င္တည္း။”
ဟုဆုိပါသည္။ ေဒါသ၏ မႈလရင္းျမစ္ကို ပယ္သတ္၍ ေမတၱာပြားႏုိင္ရန္ လုိအပ္လွပါေၾကာင္း ထပ္ေဆာင္း တင္ျပအပ္ပါသတည္း။
၃ - ေမတၱာသုတ္ (ပါဠိ)
၁။ ယႆာႏုဘာ၀ေတာ ယကၡာ၊ ေန၀ ဒေႆႏိ ၱ ဘီသနံ။
ယဥွီ ေစ၀ါႏုယုဥၹေႏ ၱာ၊ ရတၱိႏၵိ၀’ မတႏၵိေတာ။
၂။ သုခံ သုပတိ သုေတၱာ စ၊ ပါပံ ကိဥၥိ န ပႆတိ။
ဧ၀မာဒိဂုဏူေပတံ၊ ပရိတၱံ တံဘဏာမ ေဟ။
၃။ ကရဏီယမတၳကုသေလန၊
ယႏ ၱ သႏံ ၱ ပဒံ အဘိသေမစၥ။
သေကၠာ ဥဇူ စ သုဟုဇူ စ၊
သု၀ေစာ စႆ မုဒု အနတိမာနိ။
၄။ သႏ ၱဳႆေကာ စ သုဘေရာ စ၊
အပၸကိေစၥာ စ သလႅဟုက၀ုတၱိ၊
သႏိ ၱျႏၵိေယာ စ နိပေကာ စ၊
အပၸဂေဗ ၻာ ကုေလသြ’ နႏုဂိေဒၶါ။
၅။ န စ ခုဒၵ’မာစေရ ကိဥၥိ၊
ေယန ၀ိည ူ ပေရ ဥပ၀ေဒယ်ံဳ။
သုခေနာ ၀ ေခမိေနာ ေဟာႏ ၱဳ၊
သဗၺသတၱာ ဘ၀ႏ ၱဳ သုခိတတၳာ။
၆။ ေယ ေကစိ ပါနဘူတတၳိ၊
တသာ ၀ါ ထာ၀ရာ ၀’န၀ေသသာ။
ဒီဃာ ၀ါေယ ၀ မဟႏ ၱာ၊
မဇၥိ်မာ ရႆကာ အဏုကထူလာ။
၇။ ဒီ႒ာ ၀ါေယ၀ အဒ႒ာ၊
ေယ ၀ ဒူေရ ၀သႏိ ၱ အ၀ိဒူေရ။
ဘူတာ ၀ သမ ၻေ၀သီ ၀၊
သဗၺသတၱာ ဘ၀ႏ ၳဳ သုခိတတၳာ။
၈။ န ပေရာ ပရံ နိကုေဗၺထ၊
နာတိမေညထ ကတၳစိ န ကဥၥိ။
ဗ်ာေရာသနာ ပဋိဃသည၊
နာညမညႆ ဒုကၡမိေစ ၦယ်။
၉။ မာတာ ယထာ နိယံ ပုတၱ-
မာယုသာ ဧကပုတၱမႏုရေကၡ။
ဧ၀မၸိ သဗၺဘူေတသု၊
မာနသံ ဘာ၀ေယ အပရိပာဏံ။
၁၀။ ေမတၱဥၥ သဗၺလာကသိၼ ံ၊
မာနသံ ဘာ၀ေယ အပရိမာဏံ။
ဥဒၶံ အမဓာ စ တိရိယဥၥ၊
အသမၺာဓံ အေ၀ရ’မသပတံၳ။
၁၁။ တိ႒ံ စရံ နိသိေႏၷာ ၀၊
သယာေနာ ယာ၀တာ’ႆ ၀ိတမိေဒၶါ။
ဧတံ သတိ ံ အဓိေ႒ယ်၊
ျဗဟၼ’ေမတံ ၀ိဟာရ’မိဓ မာဟု။
၁၂။ ဒီဌိဥၥ အႏုပဂၢမၼ၊
သီလ၀ါ ဒႆေနန သမၸေႏၷာ။
ကာေမသု ၀ိေနယ် ေဂဓံ၊
နဟိ ဇာတု’ဂၢဗ ၻေသယ် ပုန ေရတိ။
ေမတၱသုတၱံ န႒ိတံ။
ေမတၱာသုတ္ (ျမန္မာျပန္)
၁။
ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္၏ တန္ခိုးရွိန္ေစာ္အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ ဘီလူးၾကမ္းတို႔ သည္
ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေသာ အဆင္း အသံ အစရွိေသာ အာ႐ံုတို႔ကို မျပဝံ့
မေျခာက္ဝံ့ၾကေလကုန္၊ ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္ကို ညဥ့္အခါ၌ လည္းေကာင္း၊ ေန႔အခါ၌
လည္းေကာင္း၊ မပ်င္းမရိ လံု႔လျပဳ၍ ရြတ္ဖတ္ေသာသူသည္။ေမတၱာသုတ္ (ျမန္မာျပန္)
၂။ ခ်မ္းသာစြာအိပ္ရ၏၊ အိပ္ေသာ္လည္း မေကာင္းေသာ အိပ္မက္ကို တစိုးတစိ မွ် မျမင္မက္၊ ဤသို႔ အစရွိေသာ ဂုဏ္ေက်းဇူးအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ေမတၱာသုတ္ ပရိတ္ေတာ္ကို အို- သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ငါတို႔ရြတ္ဖတ္ၾကပါကုန္စို႔။
၃။ ေလာကီေလာကုတၱရာ အက်ဳိးစီးပြား၌ လိမၼာေသာသူသည္ျငိမ္သက္ေအး ခ်မ္းေသာ နိဗၺာန္ကိုအာ႐ံုျပဳ၍ ဤဆိုလတၱံ႔ေသာ သူေတာ္ေကာင္းနည္းလမ္းကို က်င့္ၾကံ အားထုတ္ ျပဳလုပ္အပ္၏၊ ကိုယ္ႏွင့္အသက္တို႔ကို မငဲ့ကြက္ မညႇာတာ ျပဳလုပ္ျခင္းငွာ စြမ္းႏိုင္ရာ၏၊ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွစ္ပါး ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္ရာ၏၊ စိတ္ သေဘာထား ေကာင္းစြာ ေျဖာင့္မတ္ရာ၏၊ ဆိုဆံုးမလြယ္ရာ၏၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ရာ ၏၊ သူတစ္ပါးအေပၚ ေထာင္လႊားေသာ မာန္မာနမရွိရာ။
၄။ ေရာင့္ရဲလြယ္ရာ၏၊ ေမြးျမဴလြယ္ရာ၏၊ နည္းပါးေသာ အမႈကိစၥရွိရာ၏၊ ေပါ့ပါးေသာ အသက္ေမြးျခင္း ရွိရာ၏၊ ျငိမ္သက္ေသာ ဣေႁႏၵရွိရာ၏၊ အရာရာ၌ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ရဲရင့္ေသာ ဉာဏ္ပညာရွိရာ၏၊ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး သံုးပါးလံုး ႐ုန္႔ရင္း ၾကမ္းတမ္းမႈ မရွိရာ၊ ဒါယကာတို႔၌ တြယ္တာမက္ေမာမႈမရွိရ။
၅။ ပညာရွိတို႔ ကဲ့ရဲ႔႐ႈတ္ခ်အပ္ေသာ တစံုတစ္ခုေသာ မေကာင္းမႈကို အနည္း ငယ္မွ်ေသာ္လည္း မျပဳမလုပ္ရာ၊ ခပ္သိမ္းေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ကိုယ္၏ခ်မ္း သာျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုၾကပါေစကုန္သတည္း၊ စိတ္ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုၾကပါေစ ကုန္ သတည္း၊ ေဘးရန္ ဥပဒၵေဝါ မရွိၾကပါေစကုန္သတည္း။
၆။ အၾကြင္းမရွိ အလံုးစံု ထြက္သက္ ဝင္သက္ရွိေသာ သတၱဝါ၊ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱဝါ၊ ထိတ္လန္႔ တတ္ေသာ သတၱဝါ၊ တည္ၾကည္ျငိမ္သက္ေသာ၊ သတၱဝါ၊ ရွည္ေသာ သတၱဝါ၊ တိုေသာ သတၱဝါ၊ ပုကြေသာ သတၱဝါ၊ မတိုမရွည္ေသာ သတၱဝါ၊ ႀကီးေသာ သတၱဝါ၊ ငယ္ေသာ သတၱဝါ၊ မႀကီးမငယ္ေသာ သတၱဝါ၊ ဆူေသာ သတၱဝါ၊ ၾကံဳေသာ သတၱဝါ၊ မဆူမၾကံဳေသာ သတၱဝါ။
၇။ မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ေကာင္းေသာ သတၱဝါ၊ မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ေကာင္းေသာ သတၱဝါ၊ အေဝး၌ေနေသာ သတၱဝါ၊ အနီး၌ေနေသာ သတၱဝါ၊ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚျပီးေသာ သတၱဝါ၊ ျဖစ္ဆဲတည္ေနေသာ သတၱဝါ၊ ဤအလံုးစံုေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာျခင္း ရွိၾကပါေစကုန္သတည္း။
၈။ တစ္ေယာက္ေသာသူက တစ္ေယာက္ေသာသူကို အမ်က္မထြက္ပါေစလင့္၊ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အမႈကိစၥ၌ တစ္ေယာက္ေသာသူက တစ္ေယာက္ေသာသူကို ညႇဥ္းဆဲခ်ဳပ္ခ်ယ္ေသာ ကာယကံ ဝစီကံျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ခိုက္ရန္မ်က္ပြား အျငိဳးထားေသာစိတ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အနည္းငယ္မွ်ေသာ္မွ မထီမဲ့ျမင္ မေအာက္ေမ့ပါေစလင့္၊ အခ်င္းခ်င္း၏ ဆင္းရဲဒုကၡကို အလိုမရွိပါေစလင့္။
၉။ အမိသည္ မိမိရင္ေသြးျဖစ္ေသာ တစ္ေယာက္တည္းေသာ သားငယ္ကို အသက္အတြက္ေၾကာင့္ အဖန္တလဲလဲ ေစာင့္ေရွာက္သကဲ့သို႔ ဤနည္းအတူ သာလွ်င္ ခပ္သိမ္းေသာ သတၱဝါတို႔၌ အတိုင္းအရွည္မရွိေသာ ေမတၱာစိတ္ကို ပြားေစရာ၏။
၁ဝ။ ကာမဘဝတည္းဟူေသာ ေအာက္ေလာက၌ လည္းေကာင္း၊ ႐ူပဘဝတည္း ဟူေသာ အလယ္ေလာက၌ လည္းေကာင္း၊ အ႐ူပဘဝတည္းဟူေသာ အထက္ ေလာက၌ လည္းေကာင္း၊ ဤေလာကသံုးပါးတို႔၌ ပိုင္းျခားလြတ္ကင္း က်ဥ္း ေျမာင္းျခင္းလည္းမရွိ ကိုယ္တြင္းေဘးရန္ လည္းမရွိ အပေဘးရန္လည္းမရွိ အတိုင္းမသိ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးေသာ ေမတၱာစိတ္ကိုလည္း ပြားေစရာ၏။
၁၁။ ရပ္ေနစဥ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သြားေနစဥ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ထိုင္ ေနစဥ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ လဲေလ်ာင္းေနစဥ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ မအိပ္ မငိုက္သမွ် ကာလပတ္လံုး သာသနာေတာ္ႀကီး၌ ေမတၱာစိတ္ႏွင့္ ယွဥ္၍ ေနထိုင္ျခင္းကို ''ျမတ္ေသာေနထိုင္ျခင္း'' ဟူ၍ ျမတ္စြာဘုရားတို႔ ေဟာေတာ္မူ ကုန္၏။
၁၂။
ေမတၱာကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းအားထုတ္ ျပဳလုပ္ေသာသူသည္ အျမင္ေဖာက္ ျပန္
မိစၧာဉာဏ္သို႔ မကပ္မေရာက္ေသာေၾကာင့္ ေလာကုတၱရာသီလ ရွိသည္ ျဖစ္၍
မဂ္ဉာဏ္အျမင္ႏွင့္ ျပည့္စံုျပီးလွ်င္ ဝတၳဳကာမ ကိေလသာကာမတို႔၌
တပ္မက္ေမာျခင္း ကင္းေသာေၾကာင့္ ေနာက္တဖန္ အမိဝမ္းတြင္း ပဋိသေႏၶ ေနျခင္း
သို႔ ဧကန္မေရာက္ေတာ့ၿပီ။
ေမတၱသုတ္ေတာ္ ျမန္မာျပန္ၿပီး၏။
ေမတၱသုတ္ေတာ္ ျမန္မာျပန္ၿပီး၏။
ေမတၱာသုတ္ေတာ္ ရြတ္ဖတ္ရျခင္း အက်ိဳး
ေမတၱသုတ္ေတာ္ကို အျမဲမျပတ္ သရဇၥ်ာယ္ေလ့ရွိသူတို႔မွာ အပေလာက ပေယာဂ အေျခာက္အလွန္႕ ခံရျခင္း၊ အနာေရာဂါ ကင္းျခင္း၊ အိပ္မက္ဆုိး၊ နိမိတ္ဆိုး၊ အတိတ္ဆုိးမ်ား မေတြ႕ၾကံဳရျခင္း၊ လူ၊ နတ္ အမ်ား ခ်စ္ခင္ၾကျခင္း၊ အဆိပ္လက္နက္ မစူးရွျခင္း၊ ရူးသြပ္ေသာ ေ၀ဒနာ ကင္းျခင္းမွ စ၍ ျဗဟၼာဘံုေရာက္သည္အထိ အက်ိဳးေပးႏုိင္စြမ္းရွိေလသည္။
ေမတၱသုတ္ေတာ္ကို အျမဲမျပတ္ သရဇၥ်ာယ္ေလ့ရွိသူတို႔မွာ အပေလာက ပေယာဂ အေျခာက္အလွန္႕ ခံရျခင္း၊ အနာေရာဂါ ကင္းျခင္း၊ အိပ္မက္ဆုိး၊ နိမိတ္ဆိုး၊ အတိတ္ဆုိးမ်ား မေတြ႕ၾကံဳရျခင္း၊ လူ၊ နတ္ အမ်ား ခ်စ္ခင္ၾကျခင္း၊ အဆိပ္လက္နက္ မစူးရွျခင္း၊ ရူးသြပ္ေသာ ေ၀ဒနာ ကင္းျခင္းမွ စ၍ ျဗဟၼာဘံုေရာက္သည္အထိ အက်ိဳးေပးႏုိင္စြမ္းရွိေလသည္။
No comments:
Post a Comment